صنعت تشنه بهره‌گیری از فناوری‌های جدید دانشگاهی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان بر ضرورت اجرای طرح‌های دانش‌بنیان، راه‌اندازی سراهای نوآوری و جدی گرفتن مراکز رشد در واحدهای دانشگاهی این استان تأکید کرد. در یکصد و شصت و نهمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان که در واحد خمینی‌شهر و با حضور رؤسای واحدها و مراکز دانشگاهی این استان برگزار شد، […]

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان بر ضرورت اجرای طرح‌های دانش‌بنیان، راه‌اندازی سراهای نوآوری و جدی گرفتن مراکز رشد در واحدهای دانشگاهی این استان تأکید کرد.

در یکصد و شصت و نهمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان که در واحد خمینی‌شهر و با حضور رؤسای واحدها و مراکز دانشگاهی این استان برگزار شد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت‌های معطل مانده در دانشگاه گفت: در سال جدید تحصیلی باید در حوزه‌های مختلف طرح‌های برون دانشگاهی، برگزاری دوره‌های کوتاه مدت، اجرای طرح‌های دانش‌بنیان، راه‌اندازی سراهای نوآوری و بهره گیری از ظرفیت‌های متعدد واحدهای دانشگاهی استان اصفهان از جمله کشاورزی، دامپروری، اماکن ورزشی، طرح‌های مشارکتی، BOT، طرح گردشگری، خدمات پزشکی و استفاده از ظرفیت کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های تخصصی شاهد جهش قابل توجه باشیم.

دکتر پیام نجفی با اشاره به لزوم اختصاص حداقل ۵ درصد از عناوین پایان نامه‌ها و رساله‌های دکتری تخصصی به سمت مراکز رشد و حل مشکلات صنعت کشور گفت: امروز صنعت تشنه بهره‌گیری از فناوری‌های جدید دانشگاهی است.

وی مأموریت ویژه دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان را فعال سازی طرح‌های اقتصاد دانش بنیان بر شمرد و گفت: نگاه مدیران ارشد دانشگاه آزاد اسلامی صرفاً آموزشی نیست بلکه باید دانشجو را برای نقش آفرینی در صنعت و جامعه آماده کنیم، بنابراین لازم است در این زمینه همه ظرفیت‌ها فعال شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان به قرارگیری واحدهای دانشگاهی این استان در کریدور علم و فناوری اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در شرایط تحریمی به دلیل استقلال عمل و چابکی و وجود افراد متعهد و دلسوز و خطرپذیر در آن می‌تواند پیشتاز باشد و مشکلات کشور را حل کند.

در این جلسه همچنین رؤسای کارگروه‌های تخصصی به ارائه گزارش عملکرد کمیسیون‌های مربوطه پرداختند.