صنعت تجهیزات پزشکیمان مشکل دارد، فعلا نمی‌توانیم به بازارهای جهانی ورود کنیم

فعلا نمی‌توانیم به بازارهای جهانی ورود کنیم، حتی به کشورهای پیمان شانگهای، برای اینکه نیازمند استاندارد CE هستیم که اخذ آن برای شرکت‌های ایرانی تقریباً یک آرزو است

علیرضا چیذری، رئیس انجمن صنفی تولید، تامین، توزیع و صادرکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی و دارویی، اعلام کرد: بودجه ۶۹ همت نتوانست توقعات جامعه داروسازی را فراهم کند و سازمان غذا و دارو هم به صورت زنجیروار زیر سوال رفت، در صورتی که نه بودجه دست سازمان غذا و دارو بوده، نه این بودجه به موقع رسید.

وی ادامه داد: نظر سازمان غذا و دارو ۱۰۵ همت بودجه برای دارویار بوده است، من با اصل بودجه دارویار با توجه به نکاتی که متذکر شدم و توضیح دادم مخالفم و فعلاً موافق بودجه‌ای تحت عنوان “تجهیزیار” نیستم.

چیذری گفت: مشکل اصلی بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و خود بودجه است که بودجه‌ها تورم را واقعی ندیده و بانک مرکزی هم به موقع بودجه به لیست‌ها نمی‌دهد، چون برای وزارت بهداشت مهم نیست چه ارزی به چه لیستی داده می‌شود.

او تصریح کرد: فعلا نمی‌توانیم به بازارهای جهانی ورود کنیم، حتی به کشورهای پیمان شانگهای، برای اینکه نیازمند استاندارد CE هستیم که اخذ آن برای شرکت‌های ایرانی تقریباً یک آرزو است.

رئیس انجمن صنفی تولید، تامین، توزیع و صادرکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی و دارویی،توضیح داد: مؤسسات CE اروپا به صورت مستقیم نمی‌توانند با ایران کار کنند چون نقل و انتقالات مالی ممنوع است و در نتیجه نمی‌توانند بابت خدمات وجهی دریافت کنند. وقتی ما CE نداشته باشیم نمی‌توانیم به بسیاری از کشورهای عضو پیمان شانگهای هم صادرات داشته باشیم.