صادرات صنایع‌دستی تسهیل می‌شود / صادرکنندگان صنایع‌دستی بدون محدودیت ارزی می‌توانند به صادرات بپردازند

ی‌تردید ایران دارنده زیباترین صنایع‌دستی است و در این میان استان اصفهان در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است

دریاوفایی : وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از تلاش برای تسهیل در صادرات صنایع‌دستی اصیل ایرانی خبر داد.

عزت‌الله ضرغامی در ادامه سفر به شهرستان سمیرم در جمع خبرنگاران گفت: بی‌تردید ایران دارنده زیباترین صنایع‌دستی است و در این میان استان اصفهان در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: امروز در جمع هنرمندان خونگرم مناطق مختلف روستایی و عشایری منطقه وردشت سمیرم دریافتم که فقط در یک نقطه از شهرستان سمیرم این تعداد تنوع صنایع‌دستی فقط در یک‌رشته یعنی بافته داری است و همین نکته تلاش ما را در حمایت از فعالان و هنرمندان صنایع‌دستی جدی‌تر می‌سازد.

او افزود: روز گذشته در دیدار با رئیس‌جمهوری پس‌ از آنکه برنامه سفر امروزم را با ایشان در میان گذاشتم، ایشان اعلام داشت سلام گرم مرا به مردم خونگرم و هنرمند سمیرم برسانید و به آن‌ها بگویید که تلاش دولت در حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی جدی است.

ضرغامی تصریح کرد: در همین راستا تلاش کرده‌ایم تا قانون پیمان‌نامه ارزی را ابطال کنیم، لذا به تمام صادرکنندگان صنایع‌دستی اعلام کنم که از امروز بدون هیچ‌گونه محدودیت ارزی می‌توانند به صادرات صنایع‌دستی مبادرت ورزند.

صنایع دستی راه حل برون رفت از انسداد اقتصادی است

مریم جلالی دهکردی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز از صنایع‌دستی به‌عنوان راه‌حل برون‌رفت از انسداد اقتصادی یادکرد. وی افزود: بدون شک صنایع‌دستی روایتگر است، صنایع‌دستی بی‌تردید بهترین سخنرانی است که زیباترین مفهوم زندگی دیروز را برای امروز و حتی فردا روایت می‌کند.

جلالی گفت: تردیدی نیست که اقتصاد یکی از مهم‌ترین مسائل و دغدغه‌های امروز ما است، لذا معتقدیم صنایع‌دستی با تأکید بر ۴ رکن، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی می‌تواند راه‌حل مناسبی برای برون‌رفت از انسداد اقتصادی به شمار رود.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی تصریح کرد: خانواده ایرانی با تأکید بر صنایع‌دستی می‌تواند انسجام اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را در جامعه ایجاد نماید.