شهر در مسیر شهر هوشمند شدن گام برمی دارد

 شهردار نجف آباد با اشاره به افزایش ۵۵ درصدی بودجه نجف آباد گفت: پس از جلساتی با نخبگان و کارشناسان شهر بودجه نجف آباد به ۵۹۰ میلیارد تومان افزایش یافت که ۴۲۰ میلیارد تومان در زمینه عمرانی خواهد بود. عبدالرسول امامی شهردار نجف آباد در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تبریک روز جوان با […]

 شهردار نجف آباد با اشاره به افزایش ۵۵ درصدی بودجه نجف آباد گفت: پس از جلساتی با نخبگان و کارشناسان شهر بودجه نجف آباد به ۵۹۰ میلیارد تومان افزایش یافت که ۴۲۰ میلیارد تومان در زمینه عمرانی خواهد بود.

عبدالرسول امامی شهردار نجف آباد در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تبریک روز جوان با اشاره به انسجام و همراهی و همصدایی مدیریت شهری نجف آباد، گفت: به گفته رهبر معظم انقلاب، نجف آباد شهر علم و دین و ایثار و نگاه روشن به مسائل است، شهر نجف آباد سهم بسزایی هم در پیروزی انقلاب اسلامی و استمرار نظام و انقلاب اسلامی داشته است.

وی در ادامه افزود: نجف آباد بیش از ۲۵۰۰ شهید تقدیم کرده است و این عدد بیش از برخی استانها است و ۸۰ نفر از این شهدا از سرداران و فرماندهان دفاع مقدس هستند، این شهر خانواده‌هایی را دارد که چهار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. یکی از برادران این خانواده‌های ۴ شهیدی عضو شورای شهر است، ۱۳ خانواده با ۳ شهید و ۲۲۰ خانواده با ۲ شهید در نجف آباد زندگی می‌کنند و آمار این شهر در تقدیم شهدا نمونه است.

  • نجف آباد پیشتاز حماسه و ایثار

شهردار نجف آباد با اشاره به وجود ۲ لشکر در استان اصفهان و وجود لشکر هشت نجف اشرف در شهر نجف آباد، اظهار کرد: در تقدیم شهدای مدافع حرم نیز نجف آباد پیشتاز بوده است و شهید حججی گل سرسبد این شهدا است که در جهان ایشان را می‌شناسند. حضور ۷۰۰ دانش آموز شهید از ویژگی‌های نجف آباد است و تنها در دبیرستان شهید منتظری ۲۳۴ شهید دانش آموز وجود دارد.

مؤمنی با اشاره به روز پنجم اسفندماه روز حماسه و ایثار نجف آباد، اظهار کرد: نجف آباد قدیمی‌ترین شهر جدید کشور است و میزبان قومیت‌های متعددی است که با مسالمت و دوستی بسیار در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. یکی از مسائل متفاوت مدیریت شهری نجف آباد فضاسازی‌ها و فعالیت‌هایی نظیر ویژه نامه دهه فجر است که امسال با موفقیت انجام شد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه علیرغم شرایط کرونایی با محدودیت‌هایی در برگزاری مراسمات دهه فجر مواجه بودیم اما به خوبی توانستیم برنامه‌های متعددی در این ایام انجام بدهیم، همچنین گرامیداشت هفته ایثار و شهادت نجف آباد که نیز با برنامه‌های بسیار خوب و متنوعی همراه بود. کاروان نمادین اعزام به جبهه و برنامه‌های متنوع و گسترده فرهنگی هنری از جمله اقداماتی بود که به مناسبت هفته حماسه و ایثار نجف آباد برگزار گردید.

  • رشد ۵۵ درصدی بودجه نجف آباد

شهردار نجف آباد با بیان اینکه درآمد شهر و بودجه شهر پاسخگوی نیازهای شهر نیست، تصریح کرد: سلسله جلساتی با حضور نخبگان و مدیران شهر و اعضای شورای شهر برگزار کردیم و با ۵۵ درصد افزایش بودجه را به ۵۹۰ میلیارد رساندیم. ۴۲۰ میلیارد تومان این بودجه در حوزه عمرانی است و افزایش بودجه برکاتی در خصوص رشد و توسعه شهری را دارد و مابقی بودجه نیز بودجه جاری شهرداری است.

وی به اقداماتی مؤثر در حوزه حمل و نقل عمومی شهرداری نجف آباد اشاره کرد و گفت: ۲۲ دستگاه اتوبوس فرسوده شهر با هزینه‌ای بالغ بر ۷ میلیارد تومان نوسازی و ارتقا پیدا کرده و ۳۷ اتوبوس دیگر با تأمین ۸ میلیارد تومان هزینه بازسازی و نوسازی به ناوگان حمل و نقل شهر اضافه خواهد شد، همچنین به دلیل عرض کم گذر و معابر شهری منابعی در خصوص خرید مینی‌بوس‌های از دو شرکت توانمند و پیشرفته داخلی در دستور کار قرار گرفته و امیدوار هستیم در ابتدای سال آینده این خودروها در خدمت ناوگان حمل و نقل عمومی نجف آباد قرار بگیرد.

امامی با اشاره به توجه شهرداری نجف آباد به خانواده معظم شهدا و پاسداشت شهدای شهر، اظهار کرد: از همان ابتدای کار ارتباط نزدیکی با خانواده شهدا داشته‌ایم و به مناسب روز شهید نیز سرکشی و بازدیدی از خانواده شهدا داشته و در تلاش هستیم تا همواره خدماتی برای خانواده شهدا داشته باشم و هرچه در این زمینه انجام بدهیم کم است.

وی با تأکید بر اهمیت توسعه فضای سبز نجف آباد، خاطرنشان کرد: سرانه فضای سبز شهر نجف آباد بسیار ناچیز و کم است و مشکلات آبی باعث آسیب دیدن فضای سبز شده است، در تلاش هستیم با اقداماتی نظیر خرید پساب و استفاده از آب خاکستری برای توسعه فضای سبز اقدامات مؤثری انجام بدهیم. در زمینه سگ‌های ولگرد مشکلات قانونی وجود دارد و البته شهرداری این سگ‌ها را جمع آوری و در مجموعه‌ای نگهداری می‌کند که هزینه بسیار بالایی برای شهرداری دارد و در حال تلاش برای ساماندهی این معضل هستیم.

امامی با اشاره به اهتمام شهرداری نجف آباد به حل مشکلات عمرانی شهر، خاطرنشان کرد: احداث تقاطع غیر همسط شهدای دانشجو که یکی از نقاط حادثه‌خیز استان است و آزادسازی و حذف معارض، جابجایی و انتقال خطوط برق، احداث بوستان زندگی، احداث مجموعه باغ بهشت با زیربنای دوهزار متر مکعب در باغ بانوان، تکمیل بلوار کشاورز، احداث مجموعه پردیس سینمایی که اولین سینمای شهرستان است، لکه‌گیری و آسفالت را از جمله مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی و مشارکتی نجف آباد محسوب می‌شوند.

  • حمایت مدیریت شهری از سرمایه گذاری در نجف آباد

شهردار نجف آباد با تأکید بر اهمیت جذب سرمایه‌گذاری در شهر نجف آباد، تصریح کرد: ظرفیت‌های ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری در شهر نجف آباد در عرصه‌های عمرانی، فرهنگی و تفریحی وجود دارد و در حال برنامه ریزی و ارائه برنامه‌هایی در خصوص جذب سرمایه‌گذار از استان اصفهان و نقاط مختلف کشور هستیم و پروژه‌های مختلفی در نظر گرفته‌ایم تا با مشارکت سرمایه‌گذاران به نتیجه برسد.

امامی با اشاره به ویژه برنامه‌هایی در خصوص جذب گردشگران و فعالیت ویژه ستاد نوروزی، عنوان کرد: جایگاه‌هایی در خصوص ستاد اسکان و راهنمایی مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است، زیباسازی فضای شهری و ایجاد نمادهای مختلف شهری در سطح شهر، طراحی و خرید پرچم‌های نوروزی با شعار آمد بهارجان‌ها، تدوین و تهیه بسته‌های فرهنگی و گردشگری ویژه مسافران نوروزی و تدابیر گسترده در خصوص بستر سازی حضور مسافرات نوروزی برای میزبانی شایسته در شهر نجف آباد از مسافران در نظر گرفته شده است.

شهردار نجف آباد با بیان اینکه در حال بررسی و کسب تجارب شهرهای مختلف در حوزه شهر هوشمند هستیم، اظهار کرد: پروژه‌هایی در شهر تعریف شده و در حال انجام است، چند صد میلیارد این پروژه‌ها هزینه دارد و نمی‌توان آنها را بدهی تلقی کرد ولی در مجموع زمانی که به مدیریت شهری وارد شدیم عدد و رقمی سنگین در خصوص پروژه‌های شهر وجود داشت که از بودجه کل شهرداری هم بیشتر بود و در سال آینده در تلاش برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام شهر هستیم و پروژه جدیدی را تعریف نکرده‌ایم. گفتنی است در پایان این نشست از پوستر برند باغ شهر صفوی رونمایی گردید.