شهر در انتظار کلیددار جدید

اصفهان این روزها در انتظار گزینه شهردار برای تصدی مدیریت شهریست و گمانه زنی های مختلفی در باره هویت کلیددار جدید نصف جهان بر سرزبان هاست که هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است. اصفهان پس از مشخص شدن نتیجه نهایی آراء و انتخاب اعضای ۱۳ نفره شورای اسلامی شهر، مسیر جدیدی را در راه ششمین […]

اصفهان این روزها در انتظار گزینه شهردار برای تصدی مدیریت شهریست و گمانه زنی های مختلفی در باره هویت کلیددار جدید نصف جهان بر سرزبان هاست که هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است.

اصفهان پس از مشخص شدن نتیجه نهایی آراء و انتخاب اعضای ۱۳ نفره شورای اسلامی شهر، مسیر جدیدی را در راه ششمین دوره تصمیم گیری برای شهر اصفهان با شعار«اصفهان، شهر زندگی» آغاز کرد.
ترکیب جدید اعضای شورای و انتخاب اعضای جوان در کنار افراد باتجربه از بدنه شهرداری این نوید را داد که افق روشنی جلوی راه پیشرفت این جهانشهر قرار دارد چرا که افراد آشنا به امور شهری می توانند با ظرفیت نیروهای جوان در کنار هم، پویایی لازم را برای اداره این شهر ایجاد کنند.
مجید نادرالاصلی، غلامحسین صادقیان، رسول میرباقری، محمدرضا فلاح، محمد نورصالحی، احمدرضا مصور، ابوالفضل قربانی، فرزانه کلاه دوزان، سید امیر سامع، مصطفی نباتی نژاد، منوچهر مهروی پور، عباس حاج رسولی ها و علی صالحی، ترکیب جدید شورای شهر اصفهان در سال ۱۴۰۰ است.
بطور قطع، انتخاب رییس شورای اسلامی شهر نیز در این بین از اهمیت فراوانی برخوردار بود که با اتفاق آراء محمد نورصالحی ۷۲ ساله بعنوان رییس شورای اسلامی شهر اصفهان انتخاب شد.
مراسم تحلیف اعضای جدید شورای شهر در ۱۴ مرداد جاری در فرمانداری انجام و ترکیب هیات رییسه ششمین دوره شورای اسلامی شهر و افراد منتخب با ۱۲رای موافق به مسوولیت‌های مختلف در شورا منصوب شدند.
بر همین اساس ترکیب هیات رییسه با انتخاب محمد نورصالحی، ابوالفضل قربانی، سیدامیر سامع به ترتیب به عنوان رییس، نایب رییس و خزانه‌دار شورا منصوب شدند. همچنین فرزانه کلاهدوزان و علی صالحی مسوولیت منشی اول و دوم و سخنگویی شورا را بر عهده گرفتند.
محمدرضا فلاح نیز بعنوان رییس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات، مصطفی نباتی نژاد رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر، منوچهر مهروی پور رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، غلامحسین صادقیان رییس کمیسیون بهداشت و خدمات شهری، رسول میرباقری ریییس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران و مجید نادرالاصلی بعنوان رییس کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار برگزیده شدند.
پس از برگزاری مراسم تحلیف و دومین جلسه شورای اسلامی شهر، علیرضا بوژمهرانی با ۱۱ رای اعضای شورا بعنوان سرپرست شهرداری اصفهان انتخاب و از زحمات چهار ساله قدرت الله نوروزی تقدیر شد.
به گفته اعضای شورای شهر،علیرضا بوژمهرانی مدیرکل حسابرسی شهرداری بهترین گزینه برای سرپرستی شهرداری تا زمان انتخاب شهردار نهایی است.
در ۲ هفته گذشته پس از مشخص شدن اعضای شورای شهر، فراخوان مردمی با عنوان «شهردار من کیست؟» از سوی مجمع نیروهای انقلاب در فضای مجازی منتشر و در آن ویژگی شهردار، مدیران و افراد منتخب در سامانه ای اعلام شد تا هر شهروند، مدیران برتر را برای تصدی شهرداری اصفهان معرفی کند.
روند بررسی شهردار آینده اصفهان ۲ هفته طول کشید تا اینکه پس بررسی ویژگی ها و شاخص‌های مردمی در باره انتخاب شهردار اولویت‌ها مشخص شد و از این طریق تعداد یکهزارو ۲۰۱ پیشنهاد مشتمل بر نام یکهزارو ۵۶ نفر احصا و سپس منتخبان وارد فرایند بررسی پیش گزینه‌های تصدی جایگاه شهرداری شهر اصفهان شدند. البته نیمی از گزینه‌های دریافتی، حداقل‌های قانونی مورد نیاز برای احراز جایگاه شهرداری را دارا نبودند و در همین راستا اسامی ۷۰ نفر نیز بصورت منحصر بفرد از بین پیشنهادهای رسیده وارد فرایند انتخاب شهردار توسط شورای ششم شهر شد. سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان درباره فرایند انتخاب شهردار اصفهان گفت: تعدادی از اسامی نیز از سوی منتخبان شورای شهر به فهرست ۷۰ نفره منتخب افزوده شد و در نهایت پس از بررسی‌ صورت گرفته، به فهرست ۲۱ نفره‌ای منطبق با آیین‌نامه وزارت کشور در باره شرایط قانونی احراز پست شهردار اصفهان دست یافتیم. علی صالحی اظهار داشت: ۲۱ نفر راه یافته به فرایند منتخبان شورای شهر کسانی اند که با شاخص‌های مردمی با فراوانی بالا و ۱۸ شاخص احصاء شده منتخبان ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان منطبق بودند. صالحی ادامه داد: پس از این مرحله در روزهای اخیر بعد از آنکه بررسی سوابق کاری این نفرات در دستور کار منتخبان شورای شهر قرار گرفت، در نهایت به فهرست ۱۱ نفره‌ای که اکنون شرایط تصدی سمت شهرداری اصفهان را دارا هستند، دست یافتیم. وی خاطرنشان کرد : غیر از آنکه ما براساس شاخص‌ها از تعداد ۲۱ نفره به فهرست ۱۱ نفره رسیده‌ایم، برخی از نامزدها بدلیل نداشتن شرایط لازم برای احراز جایگاه شهرداری از فهرست خارج شدند و آقایان اسلامی، خراسانی، سقاییان‌نژاد و صبوری با انتخاب خود، انصرافشان را از حضور در فرایند اعلام کردند.