شهرستان‌های زرد کرونایی اصفهان ۲ برابر شد

آمار کرونا در هفته اخیر در استان ثابت بود هرچند در مواردی مانند میزان بستری در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) در برخی روزها، مقداری کاهش داشت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: شهرستان‌های با وضعیت زرد کرونایی (به نسبت پُرخطر) در استان در این هفته ۲ برابر شد و به هشت مورد رسید.

پژمان عقدک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق آخرین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ از ۱۶ دی تعداد شهرستان‌های با وضعیت زرد (به نسبت پرخطر) به هشت مورد رسید درحالی‌که هفته گذشته چهار شهرستان در این وضعیت قرار داشت.

وی با بیان اینکه مانند هفته گذشته فقط شهرستان نایین در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار دارد، اظهار داشت: با توجه به افزایش شهرهای زرد، تعداد شهرستان‌های آبی و با وضعیت عادی کاهش یافته است.

عقدک با اشاره به اینکه این رنگ‌بندی، حاکی از بدتر شدن شرایط کرونایی نسبت به هفته گذشته است، اضافه کرد: شهرستان‌های اردستان، نطنز، سمیرم، دهاقان، فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در وضعیت زرد (به نسبت پرخطر) هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: آمار کرونا در هفته اخیر در استان ثابت بود هرچند در مواردی مانند میزان بستری در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) در برخی روزها، مقداری کاهش داشت.

عقدک با بیان اینکه هنوز گزارشی درباره شناسایی سویه‌های جدید کرونا در اصفهان نداشتیم، از مردم خواست تا با توجه به پیش بینی‌های انجام شده درباره موج هشتم کرونا، واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون کرونا در مراکز بهداشتی و جامع سلامت در سراسر استان انجام می‌شود.

وی درباره آنفلوآنزا نیز توضیح داد: طبق پیش بینی‌های قبلی احتمال موج جدید این بیماری در بهمن وجود دارد اما در زمان حاضر گزارشی مبنی بر افزایش محسوس آن نداریم.

عقدک در پاسخ به این پرسش که آیا در هفته گذشته که هوای اصفهان در همه روزها در وضعیت ناسالم برای عموم قرار داشت، با افزایش محسوس بیماران اورژانسی قلبی و ریوی در این شهر مواجه شدیم، گفت: با این حجم از آلودگی هوا، احتمال افزایش معنی دار برای گروه‌های آسیب‌پذیر و بیماران زمینه‌ای وجود دارد اما برای من گزارشی نیامده است.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که ۱۷ دی جاری منتشر شد، جمع کلی بستری بیماران دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان ۳۹ نفر است و ۲ بیمار بدحال کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

آمار مرگ و میر ناشی از کرونا نیز مانند یک هفته گذشته صفر بوده است.