شمارش معکوس برای توزیع شیر در مدارس

تا دو هفته دیگر توزیع شیر در مدارس کشور سراسری می‌شود و دو روز در هفته و فقط برای دانش آموزان ابتدایی توزیع می‌شود . رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه با توجه به برگزاری مراسم افتتاح توزیع شیر مدارس طی روزهای اخیر اظهار کرد : توزیع شیر پس از سال‌ها […]

تا دو هفته دیگر توزیع شیر در مدارس کشور سراسری می‌شود و دو روز در هفته و فقط برای دانش آموزان ابتدایی توزیع می‌شود . رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه با توجه به برگزاری مراسم افتتاح توزیع شیر مدارس طی روزهای اخیر اظهار کرد : توزیع شیر پس از سال‌ها برگشت و این امر همت و اهتمام رئیس جمهوری به تربیت جسمانی بچه‌ها در کنار تربیت فکری و معنوی را نشان می‌دهد.وی با بیان اینکه سراسری شدن فرآیند توزیع شیر به دو هفته‌ زمان نیاز دارد ، گفت: طبق اطلاعم تا دو هفته دیگر توزیع شیر در کشور سراسری شده و دو روز در هفته و فقط برای دانش آموزان ابتدایی توزیع می‌شود . همچنین آن مقداری از شیر که در روزهای ماقبل داده نشده است نیز داده می‌شود و اینگونه شاید برخی هفته‌ها سه روز در هفته شیر توزیع شود . صحرایی همچنین درباره جزئیات کنکور تربیت معلم ، تصریح کرد: از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در کیفیت بخشی و ارتقای دانشگاه فرهنگیان بحث کنکور اختصاصی است.
روز یکشنبه در ستاد ملی تربیت کلیات این کنکور تصویب شد و ان‌شاءالله در اردیبهشت ۱۴۰۳ این کنکور اجرا می‌شود. جزئیات آن به جلسات کارشناسی بین وزارت آموزش و پرورش ، وزارت علوم و سازمان سنجش موکول شده است، اما کنکور تربیت معلم را نیز سازمان سنجش برگزار می‌کند.
وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگر سخنان خود درباره برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دبیری و هنرآموزی گفت : برنامه‌ریزی برای تکمیل ظرفیت نداریم چراکه آن مقداری از سهمیه آزمون دبیری و هنرآموزی که اعلام نشده است در کد رشته محل‌هایی است که متقاضی نداشته است.
وی خبر داد : در حدود ۴۵۰۰ کد رشته محل دبیری و فنی متقاضی نداشتیم که سازمان اداری و استخدامی موافقت کرده است به آن تعداد قرارداد کار معین جذب شود . اگر این مجوز به ما داده شود طبیعتا از بین کسانی که در این آزمون ما شرکت کرده و در گزینش قبول شده‌اند ، انتخاب می‌کنیم.