شرکت های دانش بنیان خواهان توجه به شاخص ها در انتصاب مسئولان شدند

  انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان اصفهان با ارسال نامه ای خطاب به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خواهان توجه به شاخص های خود در انتصاب مسوولان مربوطه بویژه رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان شد. دبیر انجمن شرکت‌های دانش بنیان اصفهان اظهار داشت: این انجمن در نامه یاد شده به نمایندگی از فعالان اقتصادی بخش […]

 

انجمن شرکتهای دانشبنیان استان اصفهان با ارسال نامه ای خطاب به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خواهان توجه به شاخص های خود در انتصاب مسوولان مربوطه بویژه رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان شد.

دبیر انجمن شرکت‌های دانش بنیان اصفهان اظهار داشت: این انجمن در نامه یاد شده به نمایندگی از فعالان اقتصادی بخش خصوصی و با توجه به نقش فناوران استان در شرایط جنگ اقتصادی، شاخص‌های مورد نظر برای بهره گیری در انتصاب رئیس جدید احتمالی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را اعلام کرد.

سیدیاسر معین‌الدینی، افزود: این شاخص‌ها شامل سابقه مؤثر در مدیریت کسب و کار در حوزه تولید فناوری در بخش خصوصی و تعامل و هم افزایی با فعالان اقتصادی بخش خصوصی و نبودسابقه رفتارهای سیاست زده و غیر حرفه‌ای در فضای توسعه کسب و کارهای فناورانه است.

وی با بیان اینکه کمتر از یک سال از زمان ریاست سید مهدی ابطحی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان می‌گذرد، گفت: در چند هفته اخیر، زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال جا به جایی وی به گوش می‌رسید که با انتصاب وی به سرپرستی دانشگاه صنعتی اصفهان، احتمال آن قوی‌تر شد.

سید مهدی ابطحی، پنجم خرداد امسال با حکم وزیر علوم و با حفظ سمت ریاست شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان منصوب شد.

معین الدینی با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش بنیان اصفهان پیش از این نیز در اول خرداد امسال با ارسال نامه‌ای به وزیر علوم، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و استاندار اصفهان، خواهان تغییرنکردن رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان شدند، افزود: با توجه به مجموعه اتفاق‌هایی که در یک سال گذشته افتاد و اهمیت جایگاه شرکت‌های دانش بنیان و فناور، این شرکت‌ها در اصفهان اعلام کردند که تغییر مسؤولان این حوزه در شرایط حاضر به صلاح نیست.وی ادامه داد: اما در ۲ هفته گذشته، بدون توجه به خواسته شرکت‌های دانش بنیان، رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با حفظ سمت به سرپرستی دانشگاه صنعتی اصفهان منصوب شد.

دبیر انجمن شرکت‌های دانش بنیان اصفهان با اشاره به اینکه رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان باید از جنس شرکت‌های فناور و محیط کسب و کار باشد، تصریح کرد: لازم است در انتصاب احتمالی این مسئول به این موضوع توجه شود.

وی با بیان اینکه در شرایط موجود، مهمترین موضوع جنگ اقتصادی است، تاکید کرد: بدون شک اهمیت و نقش شرکت‌های دانش بنیان و فناور در این عرصه بر کسی پوشیده نیست و لازم است که حداقل خواسته‌های آنها مورد توجه قرار گیرد. معین الدینی، اظهار داشت: در زمان حاضر واحدهای علم و فناوری زیر مجموعه وزارت علوم هستند و بطور طبیعی با توجه به نقش و وظایف این وزارتخانه، بخش اعظمی از بودجه و توجه آن معطوف به دانشگاه‌هاست و پس از آن واحدهای تحقیقاتی و پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری قرار دارند.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود و نقش شرکت‌های دانش بنیان در تولید فناوری‌ها برای رفع نیاز داخل کشور، توجه و حمایت بیشتر از آنها ضروری است. در نامه شرکت‌های دانش بنیان اصفهان که اول خرداد سال جاری خطاب به وزیر علوم، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و استاندار اصفهان نوشته شد، آمده است: پیرو انتصاب صورت گرفته در تابستان سال گذشته در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و انتصاب سید مهدی ابطحی به عنوان رئیس این شهرک، فعالیت‌های مثبت وی در ماه‌های سپری شده در ایجاد تعاملات مؤثر با شرکت‌های فناور و دانش بنیان باعث ایجاد دلگرمی در بین فعالان اقتصاد دانش بنیان و بهبود ارتباطات دولت با سرمایه گذاران و فناوران بخش خصوصی شده است. در ادامه این نامه تاکید شده است: با توجه به اخبار رسیده در مورد احتمال جا به جایی رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، مدیران شرکت‌های فناور و دانش بنیان در اصفهان با توجه به شعار رونق تولید و نیاز کشور در شرایط سخت جنگ اقتصادی به فعالیت منسجم اقتصادی فناوران و فعالان اقتصاد دانش بنیان، درخواست جدی دارند از تغییر احتمالی خلق الساعه این چنینی که باعث آسیب به سرمایه اجتماعی نوسازی شده در این بخش مهم خواهد شد، جلوگیری شود.