شاهین شهر میزبان برگزاری مسابقات بین المللی ارتش های جهان است

سرپرست و مسئول اجرایی مسابقات ارتش های جهان از برگزاری بزرگترین رویداد مسابقات نظامیان جهان در شهرستان شاهین شهر و میمه در اواسط مرداد ماه خبر داد. محمد سیدی فرمانده اسبق دانشکده پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص این مسابقات بین المللی گفت: افتخار بزرگی است که شاهین شهر میزبان برگزاری مسابقات بین […]

سرپرست و مسئول اجرایی مسابقات ارتش های جهان از برگزاری بزرگترین رویداد مسابقات نظامیان جهان در شهرستان شاهین شهر و میمه در اواسط مرداد ماه خبر داد.

محمد سیدی فرمانده اسبق دانشکده پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص این مسابقات بین المللی گفت: افتخار بزرگی است که شاهین شهر میزبان برگزاری مسابقات بین المللی ارتش های جهان با حدود ۲۰۰ تیم که شامل پنج هزار نظامی از ارتش های ۳۶ کشور جهان در ۳۲ رشته (بیاتلون تانک، اربابان سلاح، مهندسی رزمی، هوابرد، تک تیرانداز و …) می باشد، است.

وی با تاکید بر اینکه این میزبانی می تواند برای شهر و مردم شهر پیامدهای خوبی به همراه داشته باشد افزود: این مسابقات از سال ۲۰۱۶ در کشور روسیه برگزار شد و در سال های بعد سایر کشورهای منطقه همچون چین، بلاروس، ازبکستان، قزاقستان، هند، پاکستان و … میزبان این مسابقات بوده اند؛ اما مسئولیت کلی برگزاری مسابقات با کشور روسیه می باشد. در سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ تیم اربابان سلاح (شامل توپخانه صحرایی، پدافند هوایی و راکت اندازهای گراد و سلاح های سبک انفرادی) از طرف ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از انجام رقابت های داخلی و کسب مقام قهرمانی به کشور چین و روسیه اعزام شد.

مسئول اجرایی مسابقات ارتش های جهان گفت: این تیم قهرمان اردوهای خود را در پادگان شاهین شهر پشت سر گذاشت و به عنوان نماینده این شهر حائز رتبه های سوم و دوم به ترتیب در سال های اشاره شده در کشورهای چین و روسیه شد و افتخار سکوی دوم در رشته سلاح انفرادی در سال ۲۰۲۰ برگ زرینی در تاریخ این مسابقات برای ارتش ما رقم خورد.

سیدی ادامه داد: امسال بر اساس سیاست های راهبردی مقام معظم رهبری (مد ظله) و ستاد کل نیروهای مسلح و به منظور توسعه همکاری های بین المللی و تحکیم روابط سازنده و مشارکتی برای تأمین امنیت کشورهای هم پیمان و دوست، کشور جمهوری اسلامی ایران میزبانی این مسابقات را بر عهده گرفته است.

وی گفت: این مسابقات از اواسط مرداد ماه به مدت یک ماه در اراضی نظامی پادگان شاهین شهر و میدان تیر اصفهان برگزار خواهد شد. البته امکانات به نحوی پیش بینی شده است که صحنه اجرای مسابقات میدان تیر اصفهان همزمان در مانیتورینگ میدان شاهین شهر و در دید تماشاگران مستقیماً پخش خواهد شد. حضور حداقل ۱۰ تیم در این مسابقات ثبت شده است و کشورهای روسیه، ارمنستان، بلاروس، هند، چین، قزاقستان، مغولستان، ازبکستان، جمهوری آذربایجان، عربستان، عراق، ویتنام، آپخازیا، لائوس و کامبوج در این مسابقات حضور خواهند داشت.

مسئول اجرایی مسابقات ارتش های جهان گفت: این مسابقات علاوه بر دستاوردهای نظامی و تبادل توانمندی های نظامی با اهداف خاصی برگزار می شود؛ در این مسیر زیرساخت های اجرای این مسابقات از اوایل دی ماه سال گذشته رقم خورده و با مدیریت میدانی و کارهای جهادی به سمت مطلوبی پیشرفته است.

سیدی بیان داشت: اجرای این مسابقات کار بسیار طاقت فرسایی است و در راستای تدابیر فرماندهی محترم کل قوا و در سال (تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها) با خرد جمعی و کار جهادی و پشتیبانی های بسیار خوب سلسله مراتب فرماندهی محترم در ارتش جمهوری اسلامی ایران، شاهین شهر به عنوان میزبان این مسابقات انتخاب و قطعاً انجام چنین رویداد بزرگی در این شهر افتخاری برای مردم شاهین شهر خواهد بود.

وی گفت: قطعاً اخبار و تصاویر این مسابقات و پخش آن در رسانه های جهانی شاهین شهر را در رأس خبرهای جهانی قرار خواهد داد. از آنجا که این مسابقات نظامی با سلاح های جنگی برگزار می شود، اهمیت این مسابقات فراتر از مانورها و رزمایشات در اذهان نظامیان جهان و مفسرین کارشناس آن قرار دارد. لذا اهمیت این موضوع بسیار بالا و نیاز به حمایت مسئولین محترم شهر دارد.

سیدی ادامه داد: من در این مسابقات به ‌عنوان سرداور اصلی مسابقات و مسئول اجرایی آن قبول مسئولیت داوطلبانه نموده ام و با توجه به اینکه ۴ سال به‌عنوان سرپرست تیم جمهوری اسلامی ایران در این رقابت ها شرکت داشته ام، تمام آموزه ها، تجارب و دانش های نظامی خود را در اختیار جوانان ارزشی نظامی مقدس جمهوری اسلامی ایران حاضر در این رقابت ها قرار خواهم داد تا بتوانیم با کمک یکدیگر به ۵ سکوی قهرمانی در این رشته ها دست ‌یابیم که این افتخار قطعاً در حضور مردم فهیم شاهین شهر و رسانه های جهانی باعث غرور ملی، انگیزه جوانان و شور و اشتیاق و توکل به توانایی های نظامی خود در نزد مسئولین برای برنامه های آتی سیاسیون خواهد بود.

سرپرست و مسئول اجرایی مسابقات در پیان گفت: از جوانان پرشور شاهین شهری و مردم شریف، وفادار و شهر فرهیختگان انتظار داریم که در حین مسابقات در جایگاه تماشاگران و حامیان تیم ایران حضور یافته و با خانواده های خود تیم ارتش جمهوری اسلامی ایران را حمایت نمایند.