شاخص بهبود کسب و کار اصفهان کمتر از متوسط کشوری

اولین گزارش نظارتی نحوه اجرای قانون رفع موانع تولید در حوزه مالی در ماه‌ آینده ارائه می‌شود.این گفته حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی است .وی در ادامه با تاکید بر اینکه شاخص بهبود کسب و کار در استان اصفهان کمتر از متوسط کشوری است گفت: استان اصفهان در این شاخص  جزو […]

اولین گزارش نظارتی نحوه اجرای قانون رفع موانع تولید در حوزه مالی در ماه‌ آینده ارائه می‌شود.این گفته حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی است .وی در ادامه با تاکید بر اینکه شاخص بهبود کسب و کار در استان اصفهان کمتر از متوسط کشوری است گفت: استان اصفهان در این شاخص  جزو استان‌های در شرایط نامناسب است و علاوه‌ بر این موضوع نرخ بیکاری نیز ۱۴.۱ درصد است که نسبت به متوسط کشوری ۲.۴ درصد بیشتر است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه شاخص بهبود کسب و کار کشور نیز در دنیا چهار پله کاهش یافته است افزود: در سال ۱۳۹۷ مشکل اول و دوم این شاخص در کشور تغییر مکرر بخش‌نامه‌ها و نوسان شدید قیمت‌ها به ویژه قیمت مواد اولیه بوده‌است.فولادگر اعلام کرد: به‌منظور بهبود فضای کسب‌ و کار اختیارات ماده هفت قانون اصل ۴۴ افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه قانون حداکثر استفاده از توان تولید داخل به روز رسانی شده است گفت: تعاریف این قانون روشن تر و نظارت‌پذیرتر شده‌ است همچنین سامانه ای با مسئولیت وزارت صمت تشکیل می‌شود که در آن تولید کنندگان توانایی های خود را اعلام می‌کنند، همچنین دولت و شرکت‌های وابسته به آن نیازمندی‌هایشان را در این سامانه ارائه می‌دهند.نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: در صورت اجرای این طرح توان داخل کاملا سنجیده می‌شود و به عنوان آخرین راه ، تولیدکننده می‌تواند واردات انجام دهد، همچنین قانون تبلیغات کالاهای خارجی که امکان تولید آن در داخل وجود دارد در رسانه‌های عمومی ممنوع شده‌ است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: سد زاینده رود در حال حاضر ۳۵ درصد ظرفیت خود را پر کرده است و طبق اعلام وزارت نیرو کمترین پر شدگی متعلق به سد زاینده رود است. اگر گاوخونی ۴۰ درصد آبگیری شود قنات های یزد و غرب کرمان هم آبگیری خواهد شد.

فولادگر در ادامه به موضوع رونق تولید اشاره کرد و افزود: اینکه مقام معظم رهبری ۱۰ سال است عنوان سال را اقتصادی اعلام می کنند، این است که اقتصاد برای کشور در این مدت اولویت نخست بوده و هست. در مسائل اقتصادی رهبری رونق تولید را اعلام می کنند، چراکه مشخص است برای خروج از رکود تورمی چاره ای جز بهبود وضعیت تولید نداریم. وی تاکید کرد: با رونق تولید از رکود تورمی خارج می شویم، چراکه هم اقتصاد مردمی بهبود پیدا می کند و هم مسائل معیشتی مردم بهتر می شود.نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای بهبود رونق تولید در مجلس تا پایان اردیبهشت هر کمیسیون تخصصی باید با وزارتخانه مربوطه جلسه بگذارد و راه حل هایی تا پایان خرداد ماه ارائه و به مسئولان اجرایی، منتقل کند.

فولادگر اضافه کرد: آسیب شناسی اجرایی، زدودن مقررات اضافه، تصمیمات نظام برای حمایت از جمله فعالیت های مجلس در راستای رونق تولید است.وی تاکید کرد: سرمایه در گردش، نظام مالیاتی، نظام بیمه ای، نظام تجاری و‌ گمرکی، سیاست های پولی و ارزی، بهبود محیط کسب و کار و فناوری اطلاعات از جمله اقدامات اساسی برای رونق تولید است. نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چهارهزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفته شده است و افزایش حقوق کارگری و تامین اجتماعی در سال ۹۸مناسب  بوده است.

یلدا توکلی