سیستم کنترل مرکزی خانه هوشمند برای مدیریت مصرف برق طراحی شد

این محصول نوعی «سیستم کنترل مرکزی خانه هوشمند» است که تجهیزات را با یکدیگر تبدیل به شبکه کرده و در فرآیند خانه هوشمند، مصرف را مدیریت می‌کند و کاهش مصرف برق را نیز در پی دارد

سیستم کنترل مرکزی خانه هوشمند برای مدیریت مصرف برق به همت دانش بنیان‌های ایرانی طراحی شد.
به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، اگرچه سیستم‌های مختلفی در حوزه هوشمندسازی ساختمان در بازار وجود دارد، اما فناوران یک شرکت دانش بنیان ایرانی موفق شدند که سیستم‌های موجود را از لحاظ کارایی و قیمت به چالش بکشند و ضمن بومی‌سازی این محصولات، فضای کاری جدیدی برای متخصصان تعریف کنند.
اسماعیل منتظری نجف آبادی مدیرعامل مجموعه تجهیزات الکترونیک هوشمند پارمیس در خصوص محصولات تولیدی این شرکت و کاربرد آنها توضیح داد: محصولی که ما ارائه می‌دهیم نوعی «سیستم کنترل مرکزی خانه هوشمند» است که تجهیزات را با یکدیگر تبدیل به شبکه کرده و در فرآیند خانه هوشمند، مصرف را مدیریت می‌کند و کاهش مصرف برق را نیز در پی دارد.
وی مهم ترین دستاورد این مجموعه دانش بنیان و محصول تولیدی آن را جلوگیری از خروج مقدار زیادی ارز بیان و تصریح کرد: این مجموعه توانست سیستم های مشابهی را که در بازار بودند از لحاظ کارایی و قیمت به چالش بکشد و فضای کاری جدیدی برای متخصصان تعریف کند.
این فناور درباره حجم اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم این شرکت هم گفت: حدود ۱۰ تا ۱۵ نفر به طور مستقیم با ما همکاری می‌کنند و از آنجاکه بیشتر موارد را برون‌سپاری می‌کنیم، اشتغال‌زایی غیرمستقیم بسیاری را شاهد هستیم.
منتظری نجف آبادی در مورد نقطه تمایز سیستم تولیدی این شرکت با سایر محصولات مشابه هم توضیح داد: نقطه تمایز ما در این است که قالب‌های تکراری موجود در بازار را که بیشتر یک تغییر در آنها ایجاد شده است، مورد استفاده قرار ندادیم و خودمان همه موارد را از پایه طراحی کرده‌ایم. از طرفی هم محصول و هم بسیاری از فرایندهای آن را بومی‌سازی کردیم.
وی با یادآوری اینکه سایر شرکت‌ها از بسیاری از ماشین‌ها یا سیستم‌هایی که از نظر نرم‌افزار و سخت‌افزار آماده هستند، استفاده می‌کنند و آنها را توسعه می‌دهند، اضافه کرد: این مجموعه سیستم‌ها را نیز از پایه طراحی و بومی‌سازی کرد و حتی به نوعی زیرساخت‌هایی را در جهت امنیت بیشتر برای آنها ایجاد کردیم.
براساس اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مدیرعامل مجموعه تجهیزات الکترونیک هوشمند پارمیس در خصوص جامعه هدف محصولات این مجموعه، خاطرنشان کرد: جامعه هدف محصول ما تمام ساختمان‌هایی هستند که داخل آنها تاسیسات روشنایی یا سرمایش و گرمایش وجود دارد، چنانچه این محصول در حوزه کنترل هر فرآیند و سیستمی فعالیت می‌کند. در مفهوم کلی، در سیستم «کنترل خانه هوشمند» هر ساختمانی که تأسیسات دارد، زیرمجموعه ما به حساب می‌آید.