سهولت در خدمات رسانی و ارائه خدمت به شهروندان

شهردار اصفهان به همراه تنی چند از اعضای شورای اسلامی شهر، معاونین و مدیران شهری از بخش‌ها و پروژه‌های مختلف سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان بازدید کرد.

هفت پروژه عمرانی و خدماتی در آرامستان شهر اصفهان در دست اقدام است که شهردار اصفهان در بازدید از آرامستان در جریان آخرین وضعیت این طرح‌ها قرار گرفت. اصلاح طرح هندسی خیابان ثامن الائمه یکی از این طرح‌هاست که با اجرای آن روان سازی عبور و مرور زائران آرامستان انجام می‌شود.

این پروژه در سطحی بالغ بر ۱۲۰ هزار مترمربع شامل شش لاین رفت و تفکیک آن به سمت قطعات زوج و فرد و نیز جانمایی و ساخت پروژه‌های پیرامونی شامل پارکینگ و غرفه‌های خدماتی است که در ضلع شرقی آرامستان و با هزینه ۹ میلیارد ریال در حال انجام است.

اپلیکیشن خدماتی سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان با هدف ارائه خدمات الکترونیک به همشهریان، صرفه جویی در وقت، تسریع و تسهیل در انجام امور متوفیان با مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال در حال آماده سازی است که با نصب آن بروی گوشی‌های همراه مردم می‌توانند مزار متوفیان خود را همراه با عکس و زندگینامه آنها جست و جو و در نقشه قبور مورد نظر خود را مسیریابی کنند.

ثبت سفارش خدمات مجالس ترحیم و درخواست مداحان و قاریان از امکانات این نرم افزار است. در این نرم افزار تاریخچه، نقشه آرامستان، ادیه، مناجات و آشنایی با آداب زیارت تعبیه شده است. معرفی مشاهیر مدفون در آرامستان، زندگینامه و محل دفن آنها و اخبار آرامستان نیز قابل مشاهده است. در فازهای دوم و سوم آن نیز امکانات درخواست اعزام خودرو حمل متوفی، امکان پیش خرید حفره، اطلاع از زمان برگزاری مجالس ترحیم متوفیان، ارسال نتایج جستجوی متوفیان از طریق پیامک و سفارش خدمات پس از دفن افزوده خواهد شد.

اصلاح هندسی میدان رحیل و اصلاح ورودی خیابان شهید کیانی با هدف تسهیل و روان سازی عبور و مرور زائران و مراجعان در ورودی آرامستان باغ رضوان از سمت خیابان ارغوانیه و مشتاق در بلوار رضوان برای سهولت در رفت و آمد مراجعان، اصلاح تفکیک مسیرها و رفع گره‌های ترافیکی انجام می‌شود.

متراژ این طرح یک هزار و ۲۰۰ مترمربع است که با اعتبار یک میلیارد ریال آماده بهره برداری است.

افزایش ظرفیت و تعداد سنگ‌های تغسیل سالن تطهیر آرامستان باغ رضوان نیز با هدف تسریع در خدمت گزاری به ارباب رجوع، استفاده از وسایل و سیستم‌های مدرن و آمادگی برای شرایط بحرانی و شرایط خاص با اعتبار سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از دیگر طرح‌های در حال بهره برداری در آرامستان است.

در این طرح اصلاح و توسعه سنگ‌های شستشو و بخش تغسیل و تکفین آرامستان باغ رضوان، نصب سنگ رحل قرآن و سیستم گلاب پاشی در ۳۰۰ متر مربع اجرا خواهد شد.

المان معرفی نام آوران و ایثارگران با هدف معرفی نام آوران مدفون در آرامستان باغ رضوان با اعتبار ۶۰۰ میلیون ریال انجام شده است. این پروژه با الهام از نقوش اسلیمی و معماری سنتی اصفهان با نشان دادن مفهوم تکامل در مراحل مختلف زندگی به معرفی شاخصه‌های نام آوران و ایثارگران مدفون در آرامستان باغ رضوان اقدام می‌کند و در هر دوره زمانی مشخص یکی از ایثارگران و نام آوران مدفون در آرامستان باغ رضوان معرفی می‌شود.

طرح خرید دو دستگاه خودروی جدید برای ناوگان حمل متوفی از سالن تطهیر تا مزار با هدف تسهیل و تسریع در خدمات رسانی به خانواده‌های متوفیان با اعتبار ۵ میلیارد ریال آماده بهره برداری است. با توجه به افزایش سنگ‌های تغسیل سالن تطهیر و اکیپ‌های تطهیرکننده ضرورت داشت نسبت به افزایش اکیپ‌های خاکسپار نیز اقدام شود تا سرعت خدمات رسانی به شهروندان بیشتر و زمان انتظار بستگان متوفی کاهش یابد.

ساخت سردخانه‌های حجمی با هدف ساماندهی وضعیت سردخانه‌ها و متمرکز کردن آنها و قابلیت استفاده در مواقع بحران و حوادث غیرمترقبه با ظرفیت ۳۰۰ جسد متوفی از اهداف این پروژه است. این پروژه همجوار غسالخانه‌های مردانه و زنانه در دو بخش مجزا به مرحله اجرا درآمده و از این پس مراجعان متوفیان خود را به سردخانه تحویل و مستقیماً از سردخانه به واحد تغسیل تحویل داده می‌شود.

اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال است که آماده بهره برداری در آینده است.

شهردار اصفهان در این بازدید اظهار کرد: اقدامات خوبی در سازمان آرامستان ها و آرامستان باغ رضوان برای آسایش مردم انجام شده است که موجب تکریم و سهولت شهروندان می‌شود.

قدرت الله نوروزی تصریح کرد: برای هر کاری که در این سازمان انجام می‌شود لازم است به طور کامل تشریفات قانونی رعایت شده و هیات مدیره در چارچوب اساسنامه و قانون و مقررات عمل کنند. همچنین در اعمال هزینه‌ها باید نهایت دقت صورت گیرد تا ریالی بی جهت به مردم تحمیل نشود.

۲۳ میلیارد ریال پروژه عمرانی در باغ رضوان

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان نیز در این بازدید اظهار کرد: پروژه‌های مختلف آرامستان باغ رضوان با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال در حال احداث و انجام است که به زودی این پروژه‌ها به بهره برداری می‌رسد.

سیدرضا جعفریان فر با اشاره به ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان تاکید کرد: سفارش مداحان و خدمات مجالس و خدمات پس از دفن نیز به صورت الکترونیکی و از طریق نرم افزار پشتیبانی می‌شود.

وی با اشاره به نرم افزار آرامستان ها اظهار کرد: اپلیکیشن آرامستان‌های شهرداری اصفهان گام بزرگی در جهت کاهش ترافیک و تسریع در پاسخگویی و شفافیت است که شهروندان در صورت تمایل می‌توانند از طریق کافه بازار و سایت سازمان آرامستان ها این اپلیکیشن را دریافت و بر روی گوشی‌های خود نصب کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی این نرم افزار که روی سیستم عامل‌های ios و اندروید نصب می‌شود، پیدا کردن نشانی محل دفن متوفی است، افزود: در لحظه‌ای که متوفی دفن می‌شود اطلاعات وی روی نرم افزار سازمان قرار می‌گیرد تا مردم موفق به پیدا کردن محل دفن متوفی شوند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با بیان اینکه از اصلی‌ترین شاخص‌های این نرم افزار مسیریابی روی نقشه است، تصریح کرد: این نرم افزار به طور دقیق محل دفن را نشان داده و بر اساس موقعیت فعلی افراد آدرس دهی را برای پیدا کردن محل دقیق فرد متوفی به آنها انجام می‌دهد. این موضوع از سرگردانی مردم برای پیدا کردن نشانی قبور جلوگیری می‌کند.

وی اضافه کرد: از دیگر ویژگی‌های این نرم افزار این است که هر خانواده‌ای در صورت تمایل می‌تواند زندگینامه فرد متوفی، گالری تصاویر و سنگ مزار را در اپلیکیشن باغ رضوان نمایش دهند.

وی افزود: در قسمت QRcode نرم افزار باغ رضوان کدهای دوبعدی پس از تولید روی سنگ مزار چسبانده شده و از همین طریق، اطلاعات زندگینامه فرد قابل دسترسی است. نسخه اندروید نرم افزار در کافه بازار و نسخه ios در حال حاضر روی SibApp قرار دارد.

وی با اشاره به برنامه “داشبورد” نیز، تصریح کرد: این برنامه نیز کلیه اطلاعات مدیریتی مورد نیاز مدیران شهری در خصوص آرامستان ها را در اختیار آنان قرار خواهد داد.