سهم کم کشاورزی از سرمایه‌گذاری

ایسنا/اصفهان رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان گفت: بخش کشاورزی در کشور، چهار درصد از سرمایه‌گذاری را به خود اختصاص داده و جای تأسف دارد که ۹۶ درصد از سرمایه‌گذاری باقیمانده، صرف صنعت و دیگر بخش‌های اقتصادی می‌شود. مهدی تقی پور، در همایش «کشاورزی قراردادی» که صبح امروز در اتاق بازرگانی اصفهان […]

ایسنا/اصفهان رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان گفت: بخش کشاورزی در کشور، چهار درصد از سرمایه‌گذاری را به خود اختصاص داده و جای تأسف دارد که ۹۶ درصد از سرمایه‌گذاری باقیمانده، صرف صنعت و دیگر بخش‌های اقتصادی می‌شود.

مهدی تقی پور، در همایش «کشاورزی قراردادی» که صبح امروز در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد گفت: بیشتر اساتید دانشگاهی و صاحب‌نظرانی که در حوزه کشاورزی به مسئولان کشوری مشاوره می‌دهند، کشاورزی را تجلی‌گاه اقتصاد مقاومتی می‌دانند.

وی ادامه داد: بخش کشاورزی در کشور، چهار درصد سرمایه‌گذاری را به خود اختصاص داده و جای تأسف دارد که ۹۶ درصد از سرمایه‌گذاری باقیمانده، صرف صنعت و دیگر بخش‌های اقتصادی می‌شود.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان تصریح کرد: کشاورزی در استان با چالش‌های زیادی روبروست و بسیاری از مدیران از این مشکلات آگاهی دارند.

تقی پور، برگزاری همایش کشاورزی قراردادی را ثمربخش خواند و گفت: قرار است بسیاری از مشکلات بخش کشاورزی به‌وسیله طرح کشاورزی قراردادی حل شود.

وی تأکید کرد: شهرداری و سازمان نظام‌مهندسی ساختمان اصفهان، در برخی مواقع کمر بهره‌برداران را به‌وسیله بروکراسی‌های اداری می‌شکنند که این مشکل باید مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، محمد صادقی، رئیس کمیسیون کشاورزی و محیط‌زیست اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست اظهار کرد: خوشبختانه با همفکری سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی، طرح کشاورزی قراردادی را آغاز و در همین راستا جلساتی را با بورس حقوقی، وزارت نیرو و دیگر دستگاه‌های اجرایی برگزار کردیم.

وی ادامه داد: در طرح کشاورزی قراردادی، ثبت اطلاعات کشاورزان و  کسب‌وکارهای مرتبط با کشاورزی اهمیت بالایی دارد تا کشاورزی در استان و با نگاه کلی‌تر، در کشور هدفمند شود.

 رئیس کمیسیون کشاورزی و محیط‌زیست اتاق بازرگانی اصفهان خاطرنشان کرد: باید در انجام امور مطالبه گر باشیم و همه امور را به گردن مجلس نیندازیم چراکه اگر به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دقت کنیم مطالبه‌گری جوانان در صدر این بیانیه قرار گرفته است.

انتهای پیام