سقوط طلا در بازار جهانی

از روز جمعه طلا یک روند کاهشی را شروع کرده که به سقوط به معنای کامل خود در روز گذشته منجر شد. این سقوط در امروز نیز ادامه یافته و قیمت طلا را به شکل باور نکردنی کاهش داده است.

طلا از روز جمعه یک روند کاهشی را شروع کرده که به سقوط به معنای کامل خود در روز گذشته منجر شد. این سقوط در امروز نیز ادامه یافته و قیمت طلا را به شکل باور نکردنی ای کاهش داده است.

پس از ثبت واکسن کرونا در کشور روسیه و اعلام تکمیل ساخت آن در روز گذشته قیمت طلا شاهد سقوطی بی سابقه بوده و در یک روز بیش از صد دلار کاهش یافت.

امروز نیز در ادامه کاهش دیروز، طلا به سقوط خود ادامه داده و به زیر ۱۹۰۰ دلار رسید. هم اکنون قیمت هر انس طلا ۱۸۸۱ دلار می‌باشد که نسبت به دیروز ۲۸ دلار کاهش قیمت نشان می‌دهد.

پیش از این اتفاقات نیز کارشناسان پیش بینی می‌کردند که قیمت طلا طی یک فرایند اصلاحی به زیر ۱۹۰۰ دلار خواهد رسید و واکسن کرونا بهانه شروع این کاهش‌ها و سقوط وسیع در قیمت طلا شد.

سقوط این چند روز طلا در هفت سال گذشته بی سابقه بوده و تعجب بسیاری از سرمایه گذاران و حتی کارشناسان بازار را برانگیخته است.

کارشناسان انتظار دارند که طلا در ۱۸۶۰ دلار از سقوط خود بایستد چرا که این سطح یک پشتیبانی بسیار قوی برای طلا می‌باشد. اما خب اگر روزهای آینده نیز با داده‌های مثبت اقتصادی رو به رو شویم دیگر احتمال ایستادن طلا در این نقطه بسیار کمرنگ خواهد شد.