سامانه های خرید اینترنتی در استان اصفهان فعال می شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: سامانه های خرید اینترنتی در استان اصفهان فعال می شود تا با تحویل کالای مورد نیاز، درب منزل به کاهش تردد شهروندان در شهر کمک کند.

سید حسن قاضی عسگر اظهار داشت: متاسفانه در پیک بیماری کرونا قرار داریم و شهروندان با رعایت توصیه ها و بهداشت فردی می توانند شرایط شیب نزولی این بیماری را فراهم کنند.

وی افزود: برای تحقق قرنطینه خانگی سامانه های خرید اینترنتی در سطح استان فعال می شود تا با تحویل کالای مورد نیاز، درب منزل به کاهش تردد شهروندان در شهر کمک شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه باید با راه حل هایی که ضرروزیان اقتصادی کمتری برای شهروندان دارد به مقابله با کرونا پرداخت، گفت: کاهش ساعات اداری منجر به تراکم ارباب رجوع شد و این راه انتقال ویروس را تسهیل می کند؛ بنابراین درصدد برآمدیم تا ساعات کاری را افزایش دهیم و امکان خرید و ارائه خدمات به مردم در محیط هایی با تراکم کمتر انجام شود.

وی در پاسخ اینکه برخی از تولیدکنندگان مواد ضدعفونی کننده مدعی هستند سهم الکل مورد نیاز این واحدها به تهران منتقل شده است، توضیح داد: با ابلاغ دستورالعملی از طرف سازمان غذا و دارو یک محموله الکل به تهران توزیع شد که با توجه به نیاز استان اصفهان این ارسال، متوقف شد و پس از تامین نیاز استان مازاد الکل و ماسک به سایر استانها ارسال می شود.

قاضی عسگر با درخواست از مردم برای عبور از بحران کرونا تصریح کرد: بر اساس آمار حدود ۳.۵ میلیون نفر زن سرپرست خانوار داریم که بحران کرونا زندگی معیشتی آنان را به خطر انداخته است؛ قرار است دولت در بسته های حمایتی اقشار آسیب پذیر را مورد حمایت قرار دهد که امیدواریم این بخش هم مشمول حمایت دولتی قرار بگیرد و با حمایت افراد خیر مشکلات معیشتی این قشر هم حل شود وگرنه استانداری تاکنون هیچ گونه بودجه ای برای این امر دریافت نکرده است.