در طراحی برنامه های فرهنگی از محرمات پرهیز شود

از ابتدای امسال تاکنون حدود یک هزار و سیصد برنامه فرهنگی در شهر اصفهان از جمله اکران فیلم در قالب جشنواره کودک در ۲۵ محله اصفهان برگزار شده است. به گزارش ایرنا، امام جمعه اصفهان روز چهارشنبه با معاون فرهنگی شهرداری اصفهان دیدار و گفت و گو کرد

امام جمعه اصفهان گفت: نباید به بهانه جذب جوانان، هر نوع کار فرهنگی را اجرا کنیم بلکه لازم است در طراحی و نحوه اجرای برنامه ها از محرمات پرهیز شود.
به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طبابایی نژاد روز چهارشنبه در دیدار با معاون فرهنگی شهرداری اصفهان افزود: ما باید کار درست را انجام دهیم؛ به این معنا که حتی در بخش های جزئی هم نباید بر اساس شیوه های غیراسلامی و یا با اجرای کار حرام برای مردم نشاط ایجاد کنیم.
وی با انتقاد از روحیه غرب گرایی و برتر دانستن فرهنگ غربی افزود: فرهنگ ایرانی اسلامی بسیار غنی، بالنده و نشاط آفرین است، از این رو دنباله روی از اموری که شباهت به فرهنگ غرب دارد درست نیست و این معیار مهم باید بطور مستمر در ارزیابی کارهای فرهنگی مورد توجه قرار بگیرد. نماینده ولی فقیه در اصفهان به تقسیم بندی مناطق پانزده گانه شهرداری اصفهان برای توزیع امکانات و برنامه های فرهنگی اشاره و بیان کرد: این چارچوب فرهنگی ظرفیت خوبی برای تقویت بخش فرهنگی در شهرداری است.
طبابایی نژاد افزود: با توجه به اینکه کارکرد فرهنگسازی مساجد پس از دوران همه گیری کرونا کمرنگ شده است، برنامه ریزی برای اینکه این مکان ها به عنوان هسته مرکزی امور فرهنگی محلات مختلف شهر فعال شوند ضروری است.
امام جمعه اصفهان افزود: تقویت و تجهیز زیرساخت های شهری ویژه معلولان نیز باید در اولویت های شهرداری اصفهان قرار بگیرد.
معاون فرهنگی شهرداری اصفهان نیز در این دیدار گفت: برنامه های فرهنگی در شهرداری اصفهان، محله محور است، به این معنا که در هر مناسبت برنامه هایی در محلات از طریق هم افزایی با سایر نهادها برنامه ریزی و اجرا می شود.
کمال حیدری با بیان اینکه توجه به بانوان و دختران در بسیاری از برنامه ریزی ها مغفول مانده است، افزود: از این رو بیشترین تمرکز مجموعه شهرداری بر حوزه نوجوانان و پس از آن زنان است. معاون فرهنگی شهرداری اصفهان با بیان اینکه از ظرفیت نهادهای مختلف برای انجام اقدامات فرهنگی موثر در محله های شهراصفهان استفاده می شود، افزود: در این زمینه تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش اصفهان برای استفاده از ظرفیت مدارس در محلات با چشم انداز کار فرهنگی تهیه شده است.
حیدری افزود: از ابتدای امسال تاکنون حدود یک هزار و سیصد برنامه فرهنگی در شهر اصفهان از جمله اکران فیلم در قالب جشنواره کودک در ۲۵ محله اصفهان برگزار شده است. به گزارش ایرنا، امام جمعه اصفهان روز چهارشنبه با معاون فرهنگی شهرداری اصفهان دیدار و گفت و گو کرد.