ساخت دو شهرک ویژۀ صنایع‌دستی در اصفهان

رئیس اتحادیۀ صنایع‌دستی استان اصفهان دربارۀ چندوچون ساخت دو شهرک ویژۀ کارگاه‌های صنایع‌دستی در این شهر توضیحاتی را بیان کرد و خطاب به فعالان این حوزه گفت: بالاخره دیده شدید.

عباس شیردل اظهار کرد: اصفهان در جهان به‌عنوان شهر خلاق صنایع‌دستی شناخته‌شده اما هنرمندان صنایع‌دستی آن در نقاط مختلفشهر به‌صورت پراکنده مشغول فعالیت‌اند و به همین دلیل دانشجویان داخلی و خارجی که می‌خواهند روی یکرشتۀ مشخص تحقیق وپژوهش کنند، همیشه با مشکل روبرو هستند.

وی ادامه داد: نظر به مشکلاتی از این دست، چند ماه پیش درخواست ایجاد شهرکی ویژۀ فعالیت کارگاه‌های صنایع‌دستی را مطرحکردیم و محمد مجیری، مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان پذیرفت که فضایی را در ارغوانیه به این کاراختصاص بدهد.

رئیس اتحادیه صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: خوشبختانه مسعود قاسمی، مدیر هنر دوست منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان نیز قصددارد برای تجمیع هنرمندان خاتم این منطقه، شهرکی ویژه خاتم‌سازان در محدودۀ شش راه ایجاد کند و  امیدواریم که به‌زودی کلنگساخت این دو شهرک به زمین‌خورده شود.

شیردل با اشاره به اینکه مکان ایجاد این دو شهرک با مشورت اتحادیۀ صنایع‌دستی انتخاب‌شده، خاطرنشان کرد: گردشگری وصنایع‌دستی از هم جدا نیستند و این شهرِ مقصد است که تعیین می‌کند گردشگر کجا برود یا برای چه چیزی پول خرج کند؛ وقتیکارگاه‌های تخصصی صنایع‌دستی یک جا جمع باشد، آن مکان هر جا که باشد به‌راحتی می‌توان گردشگر را به آن سمت هدایت کرد.

وی زمان شروع ساخت این دو شهرک را منوط به تأسیس یک تعاونی با حضور فعالان صنایع‌دستی برای سرمایه‌گذاری دانست و تأکیدکرد: شهرداری اصفهان نیز قطعاً در این مسیر چه برای تهیه زمین و مجوزها و چه برای تغییر کاربری و ساخت به ما کمک می‌کند وانشالله یک حرکت بسیار خوب در جهت ارتقای صنایع‌دستی استان شکل خواهد گرفت.

رئیس اتحادیه صنایع‌دستی استان اصفهان یادآور شد: هر کشوری که یکی از رشته‌های صنایع‌دستی ما را داشته باشد چنان برای اینهنر تبلیغ می‌کند که هزاران گردشگر از گوشه و کنار جهان به آنجا سرازیر شوند و ما هم هنرمندان بسیاری داریم که تنها راه نفسکشیدنشان وجود گردشگر است.

شیردل تصریح کرد: در حال حاضر هم تجارت  B۲B (بنگاه به بنگاه) و هم تجارت B۲C (بنگاه به مصرف کننده)  قطع است و همهمی‌دانیم این گردشگران داخلی و خارجی هستند که می‌توانند بخش اعظم مشکلات جامعه هنری صنایع‌دستی را حل کنند.

 وی ضمن تشکر از توجه مدیر منطقه ۱۵ و مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهرداری اصفهان گفت: هنرمندان حوزه صنایع دستیبعد از شیوع ویروس کرونا در لاک خودشان فرورفته بودند و خوشحالم که بالاخره یکنهاد برای ساماندهی به وضعیت آن‌ها آستین بالازد. خوب است که این هنرمندان بدانند بالاخره دیده شدند بلکه با امید بیشتری در راه خود قدم بردارند.