زیبایی اقوام به تفاوتهایشان است ، برخی‌ می‌خواهند مثل کمونیست‌ها مردم را یکسان‌سازی کنند

برخی قلم‌به‌دستان و شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی که بعضی مواقع با شاقول‌های شخصی، خیلی دوست دارند همه را به سمت رفتار خودشان بکشانند، بدانند که این یکسان‌سازی ناممکن است

دریاوفایی : وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: داشتن هویت‌های ریشه‌دار ملت ایران، افتخاری بسیار بزرگ و با ارزش است.

سید عزت‌الله ضرغامی در آیین اختتامیه جشنواره اقوام ایران‌زمین که در گرگان برگزارشد با بیان این مطلب، ادامه داد: در این کشور بیش از ۳ هزار میراث‌فرهنگی ناملموس وجود دارد و هنرمندان شرکت‌کننده در جشنواره گرگان به خوبی، با هنرمندی و با سلیقه‌، هویت والای ایرانی را به نمایش گذاشتند.

وی ادامه داد: برخی قلم‌به‌دستان و شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی که بعضی مواقع با شاقول‌های شخصی، خیلی دوست دارند همه را به سمت رفتار خودشان بکشانند، بدانند که این یکسان‌سازی ناممکن است.

ضرغامی خاطرنشان کرد: چندهزار سال اقوام با هم زندگی کردند و امروز نیز مردم فهیم گرگان و استان گلستان یک ویترین از این تنوع اقوام در خود جای داده‌اند که با زیبایی و با تقابل بالا با هم زندگی می‌کنند و مایه افتخار هستند.

او با بیان این که اقوام نشان‌دهنده تفاوت‌های مختلف در رنگ، لباس، زبان، گویش، موسیقی، آداب و رسوم است، گفت: زیبایی آن‌ها در تفاوت‌هایشان است.

ضرغامی همچنین با اشاره به آیه ۱۳ سوره حجرات افزود: در این آیه تفاوت‌ها به رسمیت شناخته می‌شود و همگان بدانند جان کلام من این است که پرودگار متعال تفاوت‌ها را به رسمیت شناخته و آن‌ها را مایه تقارب و شناخت متقابل قرار داده است.

وی ادامه داد: برخی تصور می‌کنند به زور باید همه را یکسان کنند، اما نباید بشود. این کار را ۷۰ سال قبل کمونیست‌ها کردند، موفق نبودند و از هم فروپاشیدند.

ضرغامی در پایان تاکید کرد: غربی‌ها و آمریکایی‌ها نیز با ایده‌های جدیدشان دنبال یکسان‌سازی هستند، جوانان عزیز ما که اهل مطالعه هستند بدانند که یکسان‌سازی یکی از توطئه‌های غربی است که حتما شکست خواهد خورد.