«زنگ قانون» در مدارس اصفهان اجرا می‌شود

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان با هدف آشنایی دانش آموزان مدارس استان با مسائل مربوط به آسیب‌های اجتماعی و قوانین و مقررات مرتبط با آن اقدام به پیش بینی طرحی با عنوان «زنگ قانون» جهت اجرا در مدارس سطح استان کرد

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: طرح «زنگ قانون» برای نخستین بار در کشور در مدارس استان اصفهان اجرا خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسدالله جعفری در نشست تخصصی قضات دادگستری با مدیران نواحی آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار داشت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان با هدف آشنایی دانش آموزان مدارس استان با مسائل مربوط به آسیب‌های اجتماعی و قوانین و مقررات مرتبط با آن اقدام به پیش بینی طرحی با عنوان «زنگ قانون» جهت اجرا در مدارس سطح استان کرد.

وی افزود: طی این طرح قضات با حضور در کلاس‌هایی که به همین منظور آماده می‌شود، دانش آموزان را با مسائل مربوط به آسیب‌های اجتماعی و قوانین و مقررات مرتبط با آن آشنا می‌کنند و اجرای این طرح بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به اینکه این طرح به ابتکار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و با موافقت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه برای اولین بار با عنوان «زنگ قانون» در کشور در استان اجرایی خواهد شد، خاطرنشان کرد: نیاز به اجرای طرح‌هایی از این دست بسیار ضروری است و متأسفانه ما در این حوزه کوتاهی‌هایی داشته‌ایم و می‌توانیم در ارتباط با تربیت صحیح و درست فرزندانمان و آینده سازان این کشور بهتر برنامه ریزی و عمل کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین جعفری ادامه داد: این که ما دارای مهمترین و مترقی‌ترین نظام تربیتی باشیم و در عین حال شاهد وجود گسل‌های اخلاقی و اجتماعی و روانی در جامعه باشیم، نشان می‌دهد نتوانسته‌ایم مدارس خود را آن گونه که باید مدیریت کنیم.

رئیس کل دادگستری استان افزود: ساعت‌ها فعالیت و کار کارشناسی نیاز است تا فرایند این اقدام مشخص شود و بدانیم در حوزه اقدام و عمل چه باید بکنیم.

وی اظهار داشت: هیچ مکتبی پیدا نمی‌شود که در حد اسلام به سرنوشت انسان توجه داشته باشد؛ چرا که بناست این موجود در آینده فقیهی عالیقدر، پزشکی متبحر، کارگزاری خدوم، سرداری بزرگ و ده‌ها و صدها الگو و اسطوره دیگری بشود که منشأ برکات و آثار در جامعه است.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری ادامه داد: اسلام عزیز تأکید دارد کودک و طفل در سنین طفولیت و کودکی تکریم شده و حرمت او مثل سایرین حفظ شود و اگر می‌بینید در جامعه افرادی این حرمت را نگاه نداشتند و دچار لغزش‌ها و انحرافات و آسیب‌هایی شدند، علت تامه این آسیب صرفاً خود فرد نبوده و خانواده و اجتماعی که کودک در آن زندگی می‌کند خواه ناخواه تأثیر خود را در شخصیت و سبک زندگی او می‌گذارد، همچنین عامل محیط و تلقین و… اثرگذار بوده است.

وی ابراز داشت: انقلاب اسلامی به اقیانوس بیکران کرامت‌های انسانی و فضائل اخلاقی متصل است، اما دشمنان به ما تلقین می‌کنند که ما عقب افتاده هستیم و آموزه‌های اسلامی منسوخ شده و در جهان کنونی باید از نظام آموزشی مدرن و اسنادی مثل سند ۲۰۳۰ استفاده کرد که بسیار حرف بی اساس و سخیفی است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان تصریح کرد: بنابراین باید همه تلاش و همت ما مصروف برنامه ریزی و کار پایه‌ای و شروع کار تربیتی در پایه‌های ابتدایی و پیش دبستانی و قبل از آن بر اساس همان مبانی غنی و مترقی اسلام عزیز باشد.