رگبار پراکنده باران و وزش باد نسبتاً شدید در استان اصفهان

کارشناس مسئول پیش بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: در طول سه روز آینده در اکثر مناطق استان اصفهان شاهد افزایش ابر، گاهی وزش باد نسبتاً شدید و رگبار پراکنده و رعدوبرق خواهیم بود.

حجت الله علی عسگریان اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی نسبتاً ناپایدار طی سه روز آینده در استان اصفهان است.

وی با اشاره به ورود سامانه‌ای از ناپایداری‌های همرفتی به استان اصفهان افزود: بر این اساس در سه روز آینده، بعد از ظهرها در اکثر مناطق استان شاهد افزایش ابر گاهی وزش باد نسبتاً شدید و رگبار پراکنده و رعد و برق به ویژه در مناطق غربی و جنوبی استان خواهیم بود.

کارشناس مسئول پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه در مناطق مرکزی غبار صبحگاهی و در مناطق شرقی باد توأم با گرد و خاک محلی خواهد بود، تاکید کرد: در مناطق مستعد احتمال رخداد تگرگ وجود دارد.

احتمال ایجاد رواناب و وقوع توفان محلی

وی اضافه کرد: منطقه اثر این سامانه در روز دوشنبه بیشتر غرب و شمال غرب استان و روز سه شنبه شمال، شرق، شمال شرق و مناطق مرکزی است، گفت: احتمال ایجاد رواناب به صورت محلی، وقوع توفان محلی با گرد و خاک در مناطق شرق و شمال استان وجود دارد.

علی عسگریان تاکید کرد: توصیه می‌شود مردم از توقف در حاشیه رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها اجتناب و به ارتفاعات صعود نکنند سایر اقدامات پیشگیرانه نیز انجام شود.

احتمال آسیب به سازه‌های موقت به دلیل وزش باد شدید در استان

وی با اشاره به وزش باد و گرد و خاک از روز گذشته تا سه شنبه در اصفهان ابراز داشت: کاهش دید و کاهش کیفیت هوا به دلیل افزایش ذرات گردو خاک و احتمال آسیب به سازه‌های موقت انتظار می‌رود.

کارشناس مسئول پیش بینی هواشناسی استان اصفهان بیان داشت: عدم تردد غیر ضروری افراد حساس به ذرات گردو خاک و سایر اقدامات پیشگیرانه محکم کردن سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها ضرورت دارد.

دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق تغییر محسوسی نخواهد داشت

وی با اشاره به اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق تغییر محسوسی نخواهد داشت، گفت: روز دوشنبه هوای شهر اصفهان به شکل کمی ابری در بعداز ظهر گاهی افزایش ابر و وزش باد و رگبار پراکنده و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

علی عسگریان تاکید کرد: روز سه شنبه هوای شهر اصفهان قسمتی ابری و گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید و رگبار پراکنده است و روز چهار شنبه و پنج شنبه صاف و غبار صبحگاهی گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می‌شود.