رویکرد شهرداری اصفهان ارائه خدمات عادلانه به تمام پیروان ادیان

معاون فرهنگی شهردار اصفهان گفت: رویکرد مدیریت شهری این کلانشهر ارائه خدمات عادلانه به تمام همشهریان از جمله اقوام و پیروان ادیان الهی است. مجتبی شاهمرادی در نشست و گفت و گوی نمایندگان ادیان و مذاهب پیرامون منجی در اصفهان افزود: تمام تلاش شهرداری این است که شهروندان زندگی خوبی داشته باشند و شهر برای […]

معاون فرهنگی شهردار اصفهان گفت: رویکرد مدیریت شهری این کلانشهر ارائه خدمات عادلانه به تمام همشهریان از جمله اقوام و پیروان ادیان الهی است.

مجتبی شاهمرادی در نشست و گفت و گوی نمایندگان ادیان و مذاهب پیرامون منجی در اصفهان افزود: تمام تلاش شهرداری این است که شهروندان زندگی خوبی داشته باشند و شهر برای زندگی مهیا باشد.

وی ادامه داد: اصفهان الگوی مناسب همزیستی پیروان مذاهب و ادیان در کنار یکدیگر است و این می‌تواند برای سایر کشورها نیز سرمشق باشد.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان اضافه کرد: این کلانشهر همواره مهد حضور مذاهب مختلف و زندگی مسالمت آمیز مردم با همدیگر بوده است.

همچنین مدیر بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان در این جلسه با بیان اینکه حضرت مهدی (عج) آخرین زنجیره هدایت از سوی خداوند است اظهارداشت: منجی در تمام ادیان و مذاهب وجود دارد و کلید واژه مشترک بین تمام ملت‌ها و امتهاست.

حجت الاسلام مهدی نیلی پور گفت: ایشان از کعبه قیام خواهند کرد سپس به بیت المقدس خواهند رفت و در نهایت حکومت را در مسجد کوفه آغاز می‌کنند.

وی با بیان اینکه امام دوازدهم شیعیان یارانی همچون حضرت عیسی (ع) و برگزیدگانی از حضرت موسی (ع) خواهند داشت ادامه داد: چنانچه ۳۱۳ انسان شایسته در جهان وجود داشته باشد امام زمان (عج) ظهور خواهند کرد.

مدیر بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان تصریح کرد: منجی بشریت مظهر رحمت الهی است و عزت و اقتدار ایشان برای دستیابی به قدرت و ثروت نیست بلکه برای نجات بشریت است.

همچنین نماینده مسیحیان در این نشست گفت: خداوند از آن زمانی که انسان دچار گناه شد برای او منجی و نجات دهنده در نظر گرفت و از آن زمان تاکنون منجی وجود داشته است.

«توما گالستانیان» افزود: موضوع نجات، زندگی دنیوی و فیزیکی را مد نظر ندارد بلکه نجاتگر روح انسان است و در اصل نجات در آخرت و زندگی اخروی رخ خواهد داد.

وی اضافه کرد: پیامبران و تمام فرستاده‌های خداوند برای اینکه انسان را در مسیر خدا قرار دهند تلاش کرده‌اند.

همچنین نماینده جامعه کلیمیان در این نشست با اشاره به اینکه موضوع منجی در کتاب‌های مقدس تورات و زَبور آمده است خاطرنشان کرد: دین یهودیت ۱۳ محور اصلی دارد که در دوازدهمین آن به منجی و ظهور اشاره شده است.

خاخام سلیمان صدیق پور ادامه داد: روز رستاخیز به دست منجی رخ می‌دهد و در آن زمان فوت شدگان احیا و زنده می‌شوند و در پیشگاه خداوند متعال حاضر خواهند شد.

وی اظهارداشت: بر اساس تعالیم دین یهودیت برای آنکه منجی ظهور پیدا کند باید انسان‌ها جمع شده و از تفرقه و جدایی بپرهیزند از سوی دیگر بر اساس آموخته‌های دین ما انسان‌ها باید منتظر ظهور باشند و این امید انسان‌ها است که بر اساس آن نجات شکل می‌گیرد.

صدیق پور تصریح کرد: عقل و بینش انسان‌ها در زمان ظهور منجی بیشتر می‌شود و در آن زمان فقط با گفتار منجی سر کار ندارند بلکه از درک بیشتری درباره ایشان خواهند داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در این نشست گفت: کاهش ناامیدی در جامعه با افزایش تفکر نجات دهنده و منجی محقق خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی فوقی تصریح کرد: زندگی با بهره گیری از مهدویت و نجات بخشی سرشار از آرامش و مهربانی است.

نشست و گفت و گوی نمایندگان ادیان و مذاهب پیرامون منجی در اصفهان در تالار باغ زرشک اصفهان برگزار شد.