رویکردِ قوه قضاییه در برخورد با فساد، موقتی نیست

دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: معتقدم برخورد با فساد که ‌اکنون از سوی قوه قضاییه تشدید شده، موقتی نخواهد بود، چراکه ماهیت انقلاب اسلامی مبارزه با فساد است.

ابوالفضل قربانی درباره رویکرد قوه قضاییه در برخوردِ بدون اغماض با مفسدان اقتصادی و تشدید این برخورد در یک ماه گذشته، اظهار کرد: بحث مربوط به مبارزه با فساد موضوعی نیست که بگوییم از امروز آغاز شده است، چراکه ماهیت انقلاب اسلامی، فسادگریزی است و در عین حال به دلیل وجود فساد گسترده در نظام سابق شاهنشاهی و فساد سیستماتیک که در آن زمان حاکم بود، انقلاب اسلامی شکل گرفت، بنابراین ماهیت وجودی انقلاب اسلامی مبارزه قاطع با فساد است.

وی با بیان اینکه برخورد با فساد از همان ابتدایِ انقلاب وجود داشت، گفت: برخورد با فساد طی چهار دهه گذشته در برهه‌ای از زمان بهتر انجام می‌شد و با مفسدان برخورد لازم صورت می گرفت. خوشبختانه چند سال است که با توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله با فسادِ افراد، این برخورد تشدید شده است.

دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه فساد در نظام اسلامی به شکل سیستمی وجود ندارد، تصریح کرد: این فساد به شکل موردی دیده می‌شود و شامل برخی افراد می‌شود که به داخل سیستم نفوذ کرده‌اند. برای مقابله با این فساد چند سال است که اقدامات خوبی انجام شده، منتها در ۱۰ سال گذشته با توجه به مشکلات اقتصادی وجود فساد مردم را نگران کرده است.

برخورد با فساد را نباید تنها وظیفه قوه قضاییه بدانیم

قربانی ادامه داد: با اقدامات خوب و به موقعی که قوه قضاییه در برخورد با فساد آغاز کرده است همگان را امیدوار کرده که نظام اسلامی برخورد قاطع و محکمی با پدیده شومِ فساد دارد. معتقدم برخورد با فساد که ‌اکنون از سوی این قوه تشدید شده، موقتی نخواهد بود، چراکه ماهیت انقلاب اسلامی، مبارزه با فساد است و قوه قضاییه به خوبی نشان داد که در برخورد با افراد منتسب به خود نیز اغماض ندارد و این موضوع باید درس عبرتی برای سایرین باشد.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: بحث برخورد با فساد را نباید تنها وظیفه قوه قضاییه بدانیم، چراکه خیلی از مجموعه‌های دیگر ساز و کار مناسب برای برخورد با فساد را در درون خودشان دارند و باید آن را فعال‌تر کنند تا دیگر نیازی نباشد قوه قضاییه ورود کند.

وی گفت: در عین حال مشکل دیگری که هم‌اکنون وجود دارد و باید برای آن چاره‌اندیشی کرد این است که بحث مربوط به جرم و جریمه با یکدیگر همخوانی ندارد و چون همخوانی ندارد برخی افراد ریسک این کار را می‌پذیرند. پس قانون باید اصلاح شود و در این خصوص برخوردهای بیشتری در قوانین پیش‌بینی شود.

قربانی با بیان اینکه رویکرد قوه قضاییه در برخورد با فساد مثبت است، اظهار کرد: البته در هر حرکتی ممکن است اشکالاتی وجود داشته باشد، اما در مجموع این حرکت دستگاه قضایی امیدوارکننده است.

نظام طاغوت انجامِ فساد را تشویق می‌کرد

دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی استان اصفهان، خاطرنشان کرد: همان‌طور که اشاره شد فساد سیستماتیک در ساختار کنونی کشور وجود ندارد، چراکه فسادِ سیستمی تعریف خود را دارد، به این معنا که در حکومت‌های فاسد مانند نظامِ طاغوت، مجموعه در مواجهه با فساد نه تنها برخورد مناسب ندارد بلکه به انجام آن تشویق و تبلیغ می‌کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: امروز اکثر مدیران کشور پاک دست هستند و ممکن است برخی دچار لغزش شوند، منتها چون فساد این افراد سر و صدای زیادی به پا می‌کند در ذهن مردم، جایگاه مدیران آسیب می‌بیند.

قربانی گفت: شک نکنید تعداد مدیران صادق و امین در کشور بی‌شمار است و وقتی فساد گریبان تعدادی از مدیران انگشت شمار را می‌گیرد و حق مدیران پاک دست هم ضایع می‌شود.