رونمایی از طرح مدرسه شهروندی نجف آباد

همزمان با آغاز رسمی این مجموعه، طرح" صبحگاه شهروندی " از آذرماه 1402هر سه شنبه در مدارس دبستان با حضور شهروندیاران شهروندی و با همکاری اداره آموزش و پرورش و کارشناسان ادارات مختلف اجرا می گردد

مهندس امامی شهردار نجف آباد در آیین رونمایی از طرح مدرسه شهروندی نجف آباد گفت:مدرسه شهروندی تدارک آموزش مهارت های زندگی و آمادگی شهروندان برای ایفای نقش‌‌های فرهنگی اجتماعی است.
مهندس عبدالرسول امامی شهردار نجف آباد در مراسم نواخت زنگ آغاز و آیین رونمایی طرح مدرسه شهروندی نجف آباد آموزش های پیش بینی شده مدرسه شهروندی را تدارک جامع تعالیم زندگی اجتماعی طراز شهری و زمینه ساز رشد و بالندگی شهروندان در پذیرش و بکارگیری نقش های فردی و اجتماعی امور فرهنگی اجتماعی دانست.
به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری نجف آباد مهندس امامی شهردار نجف آباد در این مراسم گفت آموزش شهروندی بخشی از وظایف مدیریت شهری است و می‌تواند در کنار سایر نهادها از طریق آموزش حقوق شهروندی و مهارت‌های زندگی جمعی و شناخت اصول مدیریت شهری نقش بارزی در تربیت دانش آموزان و شهروندان ایفا کند. این اهمیت زمانی دو چندان می‌شود که مخاطبان این آموزش از قشر کودکان شهر باشند. وی افزود امروزه مدارس یکی از مهمترین کانون‌های اثر گذار در دوره رشد دانش آموزان هستند، لذا اجرای طرح “مدرسه شهروندی” توسط شهرداری و با مشارکت ادارات و سازمان های دیگر می‌تواند به کمک مدارس در ارائه آموزش‌های فرهنگ شهروندی بیاید.
شهردار نجف آباد با اشاره به اهمیت مبحث تعالیم تخصصی در سنین پایین، افزود آموزش شهروندی به دانش آموزان می‌آموزد که چگونه یک شهروند فعال، آگاه و مسئولیت ‌پذیر باشند. در واقع مبنای این آموزش‌ها تنها پرورش یک شهروند نمونه یا شهروند خوب یا ارائه یک الگوی شهروندی نیست بلکه به آنان می‌آموزد که چگونه تصمیمات خود را با توجه به مسئولیت هایشان در قبال اجتماع و زندگی فردی خود اتخاذ کنند.فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در عرصه ارتقای فرهنگ شهروندی زیر بنای اصلی توسعه شهری است .
عبدالرسول امامی ضمن توضیح این مهم که طرح “مدرسه شهروندی “، آموزش و توسعه مهارت های شهروندی در حوزه هایی مانند حوادث و ایمنی، مصرف بهینه انرژی، حفظ محیط زیست، مسئولیت‌پذیری شهروندی، مراقبت از اموال عمومی، ارتباط مؤثر با دیگران، حمل‌ونقل عمومی، پسماند و بازیافت، پارک‌ها و فضای سبز، مشارکت شهروندی، احساس تعلق شهروندی، احترام به دیگران و دوستی و دوست‌یابی فعالیت خواهد کرد اعلام کرد در مجموعه طرح مدرسه شهروندی، بخش های نظیر “صبحگاه شهروندی یا سه شنبه های شهروندی”، “اردوهای شهر یار محله ” ، ” پویش ها و مسابقات شهروندی ” ، “اجرای تئاترها و پرفورمنس های خیابانی” ، “جشنواره سرود شهروندی” برنامه ریزی شده است .
مهندس امامی در پایان گفت همزمان با آغاز رسمی این مجموعه، طرح” صبحگاه شهروندی ” از آذرماه ۱۴۰۲هر سه شنبه در مدارس دبستان با حضور شهروندیاران شهروندی و با همکاری اداره آموزش و پرورش و کارشناسان ادارات مختلف همچون آب ، برق ، گاز، پلیس راهور، آتش نشانی ، حوزه خدمات ، بازیافت و پسماند ، خدمات شهری ، بهزیستی ، محیط زیست ، بهداشت و درمان و … بر اساس موضوع تعیین شده اجرا می گردد.