روند تولید با جدیت دنبال می‌شود

استان اصفهان رُتبه پنجم از نظر طرح‌های نیمه تمام، رُتبه یازدهم از نظر میزان سرمایه‌گذاری و رُتبه چهارم از نظر اشتغال در کشور را دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به نامگذاری شعار «مهار تورم، رشد تولید» برای سال جاری از طرف رهبر معظم انقلاب گفت: موضوع تولید مانند گذشته با جدیت در این استان دنبال می‌شود.

امیررضا نقش، در گردهمایی فرمانداران استان اصفهان با بیان اینکه نامگذاری شعار سال در سالیان متمادی حول محور مباحث اقتصادی بوده و امسال نیز با هوشمندی تعیین و اعلام شده است، افزود: اقتصاد مانند یک موجود زنده است و تمام اجزا و مؤلفه‌هایش با یکدیگر ارتباط پویا و کامل دارد.

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین مباحث در رشد تولید، سرمایه‌گذاری است بر این اساس اگر نتوانیم تشویق به سرمایه‌گذاری را در کشور حل کنیم شاهد اتفاقات خوشایند نخواهیم بود.

وی افزود: در مدیران استان ما یک تغییر نگرش و به تبع آن تغییر رفتار نسبت به اصل سرمایه و سرمایه‌گذار باید صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه رفتار مدیران استان بایستی بسوی جذب سرمایه‌گذار باشد، گفت: در اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب، یکی از مهمترین مولفه‌های مطرح شده مردمی سازی است و این در حالیست که مردمی سازی با جذب سرمایه اتفاق می افتد.

نقش با تاکید بر ضرورت جذب سرمایه‌گذار واقعی در استان اضافه کرد: همه با سوءاستفاده مخالفیم اما بایستی در جذب سرمایه‌گذاری که اهلیتش برای ما مُحرز شده است، حداکثر تلاش خود را بعمل آوریم.

وی تصریح کرد: کسی که ریسک تولید را می‌پذیرد و به میدان می‌آید بایستی به هر طریق ممکن حمایت شود و ما این امر را در نظر داشته باشیم که سرمایه‌گذاران تا زمانی که ابهامی در عرصه اقتصاد وجود باشد، راغب به سرمایه‌گذاری نیستند.

معاون استاندار اصفهان گفت: با توجه به نرخ بالای دانش و فناوری در کشور، ظرفیت بسیار بالایی برای افزایش تولید داریم و در استان اصفهان نیز در این مورد می‌توانیم گام‌های بلندی برداریم.

وی افزود: از ابتدای فعالیت در معاونت اقتصادی استانداری متوجه شدیم که محمل‌های قانونی بسیار قوی در استان وجود دارد که مورد غفلت قرار گرفته است از جمله ماده ۶۱ (قانون ستاد تسهیل و رفع موانع تولید) که با جدیت در حال برگزاری جلسات این ستاد هستیم.

نقش با اشاره به مُصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: یک هزار و ۹۵۰ مصوبه از ابتدای دولت سیزدهم و یک هزار و ۵۰۰ مصوبه در سال ۱۴۰۱ نتیجه برگزاری مستمر جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان بوده است.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت فعال کردن واحدهای نیمه فعال و طرح‌های نیمه تمام استان در سال گذشته افزود: با بازگشت شرکت پلی اکریل به مدار فعالیت برای بیش از ۲ هزار نفر در استان اشتغال ایجاد شد که عدد قابل توجهی است.

وی افزود: از طرفی با ارتقای بهره‌وری می‌توانیم شاهد افزایش تولید باشیم از این رو بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی موجود را دنبال می‌کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: تکمیل زنجیره ارزش و فاصله گرفتن از خام فروشی از مواردی است که با تمام توان بدنبال تحقق آن در استان هستیم.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان رُتبه پنجم از نظر طرح‌های نیمه تمام، رُتبه یازدهم از نظر میزان سرمایه‌گذاری و رُتبه چهارم از نظر اشتغال در کشور را دارد.