روش های نوین آبیاری و صرفه جویی در مصرف آب

مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون گفت: صرفه جویی سالانه ۱۵ میلیون متر مکعب آب کشاورزی در شهرستان تیران و کرون ثمره استفاده از روش‌های آبیاری جدید و تحت فشار است. محمد حسین احمدی مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون گفت: آب چهار هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی تیران و کرون با آبیاری […]

مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون گفت: صرفه جویی سالانه ۱۵ میلیون متر مکعب آب کشاورزی در شهرستان تیران و کرون ثمره استفاده از روش‌های آبیاری جدید و تحت فشار است. محمد حسین احمدی مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون گفت: آب چهار هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی تیران و کرون با آبیاری تحت فشار تامین می‌شود که این روش در کاهش هدر رفت منابع آبی نقش دارد.
به گفته او بیش از ۱۰ هزار هکتار زمین در این شهرستان به بخش زراعت و چهار هزار هکتار نیز به بخش باغبانی اختصاص دارد که به صورت آبی و دیم آبیاری می‌شوند. مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون با بیان اینکه مدیریت منابع آب برای توسعه کشاورزی این شهرستان اهمیت دارد، تصریح کرد: روش‌های جدید کشاورزی موجب افزایش سطح زیر کشت، کاهش هدر رفت آب و افزایش بهره‌وری شده است. او اضافه کرد: میزان آب مصرفی بخش کشاورزی تیران و کرون در یک سال زراعی ۷۰ میلیون متر مکعب است. وی یادآورشد: تسهیلات بانکی برای اجرای روش‌های مکانیزه پیش بینی شده، اما خرده مالکیت‌ها یکی از موانع پیش روی اجرای اینگونه طرح‌هاست.