روزانه ۱۲۰ هزار اصفهانی با BRT جابه‌جا می‌شوند

خطوط BRT به‌خوبی پاسخگوی نیاز همشهریان بوده است، به‌طوری که روزانه حداکثر تعداد ۱۲۰ هزار مسافر جابه‌جا کرده است، در حالی که تعداد مسافران جابه‌جا شده در خط یک مترو ۱۰۰ هزار نفر برآورد شده است

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: خطوط BRT به‌خوبی پاسخگوی نیاز همشهریان بوده است، به‌طوری که روزانه حداکثر تعداد ۱۲۰ هزار مسافر جابه‌جا می‌کند.

سیدعباس روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه بر اساس مطالعات جامع حمل‌ونقل شهر اصفهان ۱۲ خط BRT برای شهر اصفهان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: موافق خطوط BRT هستم و معتقدم چنانچه استانداردهای لازم در اجرای آن رعایت شود، پاسخگوی نیاز شهروندان خواهد بود اما اگر نسبت به اجرای این خطوط به منظور رفع تکلیف برخورد شود، به‌جای برخورداری از BRT، با خط ویژه مواجه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه پس از اجرای خط یک BRT در شهر اصفهان، مخالفت‌هایی وجود داشت، افزود: هنگامی که مدیران شهری و استانی متوجه رضایتمندی شهروندان از راه‌اندازی این خطوط شدند، اجرای فاز دوم خط یک را مورد تاکید قرار دادند.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه خاطرنشان کرد: خطوط BRT به‌خوبی پاسخگوی نیاز همشهریان بوده است، به‌طوری که روزانه حداکثر تعداد ۱۲۰ هزار مسافر جابه‌جا کرده است، در حالی که تعداد مسافران جابه‌جا شده در خط یک مترو ۱۰۰ هزار نفر برآورد شده است.

وی گفت: BRT استانداردهای مخصوص خود را دارد از جمله اینکه مسیر آن باید با نرده‌گذاری، گل‌میخ یا نصب دوربین‌های ثبت تخلف ایزوله باشد، بنابراین هر خط اتوبوسی خط BRT محسوب نمی‌شود.

روحانی ادامه داد: در خطوط پرمسافر که ترددهای زیاد انجام می‌شود، باید اتوبوس‌های دو یا سه کابین قرار داد تا سرنشینان خودروهای شخصی نیز به جای ماندن در جریان ترافیک، به استفاده از اتوبوس تشویق شوند.