رنگ‌های مفید و ممنوعه

رنگ توانایی این را دارد که در فضا تاثیرات مثبت یا منفی را القا کند. به گفته کارشناسان از این چند رنگ نباید اصلاً در ورودی خانه استفاده کرد. فراموش نکنید این روزها معمولاً با اینکه قسمت ورودی خانه فضای کوچکی است، اما طراحی آن دشوار است

پریسا جمدی : ورودی خانه اولین جایی است که افراد می‌بینند و دیزاین این نقطه از خانه بیان‌گر سلیقه و سبک صاحب‌خانه است. هیچ چیزی به اندازه رنگ بر روی طرح و سبک تأثیر نمی‌گذارد. رنگ توانایی این را دارد که در فضا تاثیرات مثبت یا منفی را القا کند. به گفته کارشناسان از این چند رنگ نباید اصلاً در ورودی خانه استفاده کرد. فراموش نکنید این روزها معمولاً با اینکه قسمت ورودی خانه فضای کوچکی است، اما طراحی آن دشوار است.

  • چند رنگی که هرگز نباید در ورودی خانه استفاده کنید

۱ – قرمز: به توصیه طراحان داخلی مطرح، استفاده از رنگ‌های قوی مانند قرمز، به خصوص قرمز تیره و زرشکی در ورودی خانه اصلاً توصیه نمی‌شود.

رنگ قرمز تیره باعث سنگین شدن فضا می‌شود، و از آنجایی که فضای ورودی باید صمیمانه، گرم و باروح باشد، قرمز اصلاً رنگ مناسبی برای این قسمت از خانه نیست.

۲ – سیاه: بهتر است از رنگ سیاه برای بیرون از خانه استفاده کنید. رنگ مشکی در ورودی خانه، اضطراب‌آور و ترسناک است. این فضا باید مملو از حس آرامش باشد، و استفاده از رنگ سیاه در این فضا نتیجه عکس دارد.

حتی علم فنگ شویی نیز با رنگ سیاه مشکل دارد. درصورتی که قصد دارید فضایی دلپذیر و جذاب در ورودی داشته باشید، از رنگ سیاه دوری کنید. ممکن است حس تیرگی و بی‌باکی حاصل از رنگ مشکی، حس جالبی در مهمان ایجاد نکند.

۳ – زرد خردلی: زرد خردلی رنگ مناسبی برای ورودی نیست. چراکه می‌تواند باعث تحریک زیاد از حد فضا و القای انرژی زیادی شود.

اگرچه رنگ زرد خردلی احساس صمیمیت ایجاد می‌کند، اما به پیشنهاد طراح بهتر است به جای استفاده از این رنگ، سایه‌ای از بژ را انتخاب کنید تا حس گرمای مشابه و در عین حال حسی آرام‌تر از رنگ زرد خردلی ایجاد شود.

۴ – سبز زیتونی: هنگام طراحی حمام، رنگ سبزآبی بهترین انتخاب است، اما برای ورودی خانه اصلاً انتخاب مناسب و درستی نیست. از آنجایی که این رنگ انرژی بیش از حدی را القا می‌کند، گزینه مناسبی برای ورودی خانه می‌باشد، چرا که ورودی خانه باید آرام و دلپذیر به نظر برسد.

 

  • بهترین رنگ‌ها برای ورودی خانه

۱ – خاکستری مایل به بژ: ورودی خانه فضایی است که باید احساس دعوت را القا کند، به همین دلیل بهتر است از سایه‌های گرم‌تر برای ایجاد احساس خوش‌آمدگویی در فضا استفاده شود.

این رنگ ترکیبی از خاکستری و بژ است و کمی عمق دارد، به همین دلیل گزینه عالی برای ورودی می‌باشد.

۲ – شیری: شیری یک رنگ خنثی، تمیز و فوق العاده سبک است که نور را به زیبایی منعکس می‌کند! زمانی که از چنین رنگی برای ورودی استفاده می‌شود، می‌توان برای انتخاب دیگر وسایل در آن فضا جسورانه‌تر عمل کرد.

۳ – آبی پررنگ: در صورتی که تمام دیوارهای خانه سفید رنگ باشند، انتخاب آبی پررنگ برای ورودی انتخابی مناسب و عالی است و فضایی آرام و دلنشین ایجاد می‌کند.

۴ – سفید گرم: رنگ سفید گرم جاذب نور طبیعی است و فضایی جذاب ایجاد می‌کند. به همین دلیل گزینه‌ای مناسب برای ورودی خانه می‌باشد.

https://www.apartmenttherapy.com/best-entryway-paint-colors-36672960