رمز موفقیت فولاد مبارکه، خطرپذیری سرمایه‌گذاری

شرکت‌های بزرگ و موفق نظیر فولاد مبارکه برای پیشتازی در بازار رقابت به سرمایه‌گذاری خطرپذیر می‌پردازند که در این زمینه فولاد مبارکه فعالیت‌های توسعه‌ای خوبی را انجام داده است تا درنهایت ثمرات خوبی را برای کشور به ارمغان آورد

آزاده سلیمان نژاد: معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور گفت: شرکت‌های بزرگ و موفق نظیر فولاد مبارکه برای پیشتازی در بازار رقابت به سرمایه‌گذاری خطرپذیر می‌پردازند که در این زمینه فولاد مبارکه فعالیت‌های توسعه‌ای خوبی را انجام داده است تا درنهایت ثمرات خوبی را برای کشور به ارمغان آورد.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در آئین رونمایی جشنواره و نمایشگاه ملی «مسیر زاینده» که در روزهای ششم و هفتم اسفندماه در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد گفت: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری متعهد است که با بیش از ۱۰۰ ابزار ارزشمند خود از زنجیره ارزش حمایت کند. به همین خاطر از فولاد مبارکه درخواست داریم که سرمایه‌گذاری‌های خود را در این زمینه افزایش دهد؛ چراکه این سرمایه‌گذاری‌ها باعث افزایش امیدواری در جامعه می‌شود.

به گفته وی شرکت‌های دانش‌بنیان به خاطر ارزش‌آفرینی با سرمایه‌گذاری داخلی توسعه‌های موردنیاز خود را انجام می‌دهند به همین خاطر سرمایه‌گذاری خطرپذیر برای شرکت‌های ضعیف‌تر و همکاری‌های با شرکت‌های قوی‌تر برای بالندگی بیشتر ایران در دستور کار زیست‌بوم فناوری قرار می‌گیرد.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: فولاد مبارکه با یک نگاه واقع نگرانِ وارد عرصه نوآوری شده است که در این زمینه همکاری‌های خوبی با دانشگاه‌ها در حال پیگیری است.

 به گفته وی امروز در صنعت فولاد یک ماده خام تبدیل به محصولاتی باارزش بالا می‌شود که در این راستا اقتصاد دانش‌بنیان بافکر و ایده نتایج خوبی را به ارمغان می‌آورد.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی خاطرنشان کرد: در بسیاری از معادن، بعضاً نیروی انسانی غیرمتخصص به کار گرفته می‌شود که به عبارتی سود آن منفی است چراکه ثروت کشور در حال فروش است. اما برعکس در شرکت‌هایی که محصولاتی پرارزش ازنظر اقتصادی نظیر محصولات پزشکی تولید می‌شود، نقطه ارزش تبدیل علم به نوآوری است که با تجهیزات روز این کار انجام می‌شود.