رفع ۳۹ چالش اصفهان با ابزار هوش مصنوعی توسط ایده‌پردازان

۳۹ چالش در زمینه‌های شهر هوشمند، بازاریابی برخط (آنلاین)، گردشگری، فولاد، بیمه و درمان و مدیریت مالی در رقابت چالش هوش مصنوعی اصفهان (AI Challenge) به تیم‌های ایده پرداز معرفی شده است تا آنها راهکارهای خود را برای رفع این چالش‌ها تا جمعه دوم دی ارائه کنند

دبیر کل رویداد «هفت صد هوش مصنوعی اصفهان» گفت: ۳۹ چالش شهری، گردشگری و اقتصادی در این رویداد به تیم‌های ایده‌پرداز معرفی شد تا راهکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را برای رفع آنها ارائه کنند.

محمد آکوچکیان افزود: ۳۹ چالش در زمینه‌های شهر هوشمند، بازاریابی برخط (آنلاین)، گردشگری، فولاد، بیمه و درمان و مدیریت مالی در رقابت چالش هوش مصنوعی اصفهان (AI Challenge) به تیم‌های ایده پرداز معرفی شده است تا آنها راهکارهای خود را برای رفع این چالش‌ها تا جمعه دوم دی ارائه کنند.

وی با بیان اینکه رقابت چالش هوش مصنوعی یکی از برنامه‌های رویداد هفت صد هوش مصنوعی اصفهان است، اظهار داشت: این رقابت امروز با حضور ۲۵ تیم در اصفهان آغاز و ۳۹ چالش از سوی ۶ سازمان و واحد صنعتی به تیم‌ها معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر تیم‌های شرکت کننده در این رویداد از واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان هستند، اضافه کرد: چالش‌ها از سوی شهرداری اصفهان، فولاد مبارکه، توسعه گردشگری سپاهان و شرکت‌های اسنواتک، دریس و نوآوران معرفی شده است.

آکوچکیان با بیان اینکه چالش‌ها امروز به تیم‌های شرکت کننده معرفی می‌شود و آنها به مدت ۲ روز تا جمعه دوم دی برای آماده کردن طرح و ایده خود فرصت دارند، گفت: هر تیمی که بتواند برای رفع چالش‌ها ایده خوبی ارائه کند مورد حمایت این شرکت‌ها از استخدام تا مشارکت و سرمایه گذاری قرار می‌گیرد.

وی درباره رویداد هفت صد هوش مصنوعی اصفهان اظهار داشت: این رویداد شامل سه بخش اصلی برگزاری کارگاه‌های آموزشی، همایش مهندسی و علوم کامپیوتر و رقابت چالش هوش مصنوعی است که کارگاه‌های آموزشی آن از ۲۳ آذر برگزار شد.

آکوچکیان با اشاره به اینکه ۱۰ عنوان کارگاه آموزشی مانند یادگیری عمیق، رُباتیک، پردازش تصویر و فرایندکاوی در این هفته برگزار شد، خاطرنشان کرد: حدود یکهزار نفر ساعت دوره آموزشی در آن با حضور دانشجویان، علاقه‌مندان و کارشناسان ارائه شد.

وی با بیان اینکه همایش مهندسی و علوم کامپیوتر نیز از دیروز توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد آغاز شد و یکم دی پایان می‌یابد، افزود: رویداد هفته هوش مصنوعی اصفهان امسال برای نخستین بار توسط مرکز کارآفرینی فناورانه نوپا و دانشگاه آزاد نجف آباد برگزار شد.

وی ادامه داد: این رویداد بطور مستمر و با معرفی چالش‌های جدید توسط سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف برگزار خواهد شد.

آکوچکیان مهم‌ترین هدف از برگزاری رویداد مذکور را استفاده از دانش و ابزار هوش مصنوعی برای حل مسائل واقعی سازمان‌ها، صنایع و کسب و کارهای مختلف دانست و تاکید کرد: نقش ما به‌عنوان برگزار کننده رویداد، کمک به کاربردی کردن ایده‌های نو در این بخش است.

هوش مصنوعی (artificial intelligence) شاخه‌ای از علوم رایانه و هدف اصلی آن تولید ماشین‌های هوشمندی است که توانایی انجام وظایفی را که نیاز به هوش انسانی دارد، داشته باشد. هوش مصنوعی در حقیقت نوعی شبیه سازی هوش انسانی برای رایانه است و منظور از هوش مصنوعی در واقع ماشینی است که به گونه‌ای برنامه نویسی شده که همانند انسان فکر کند و توانایی تقلید از رفتار انسان را داشته باشد.