رفع مشکلات بیمه ۱۰ هزار فعال صنایع‌دستی و گردشگری

ضرغامی گفت: خوشبختانه در دولت مردمی صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر که در وزارت تعاون فعالیت می‌کند، اقدامات خوبی در مورد بیمه این سه حوزه انجام داده است

دریاوفایی : وزیر میراث فرهنگی در جمع خبرنگاران از رفع مشکلات بیمه ۱۰ هزار نفر از فعالان صنایع دستی و راهنمایان گردشگری به دستور رئیس‌جمهوری خبر داد و گفت: این مسئله یک سال بلاتکلیف مانده بود. که در جلسه هیئت دولت درباره فعالان صنایع دستی و راهنمایان گردشگری بعد از گزارش جامعی که از جلسه مشترک با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دادم، بحث خوبی صورت گرفت.
ضرغامی ادامه داد: با تصمیم رئیس جمهور و دستور ایشان مشکلاتی که بر سر راه بیمه ۱۰ هزار نفر از فعالان صنایع دستی و راهنمایان گردشگری در طول این مدت وجود داشت، رفع شد و تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار می‌گیرند.
وی افزود: برای سال آینده ۱۶۸ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که مورد تأیید رئیس جمهور قرار گرفت و برای دو ماه آینده هم حدود ۴۰ میلیارد تومان اعتبار لازم بود که با دستور ایشان این مسئله در جلسه هییت دولت به تصویب رسد.
ضرغامی در پایان گفت: خوشبختانه در دولت مردمی صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر که در وزارت تعاون فعالیت می‌کند، اقدامات خوبی در مورد بیمه این سه حوزه انجام داده است. ما بخش دیگری از فعالان صنایع دستی که در روستاها هستند را تحت پوشش صندوق بیمه قرار خواهیم داد.