شهردار اصفهان مطرح کرد:

رفع آلودگی هوا، دغدغه اصلی شهرداری اصفهان

به دلیل پیشرفت تکنولوژی در حوزه عمران و حفاری، روش‌هایی در احداث خط دوم مترو مورد استفاده قرار گرفته که باعث شده هیچ تخریبی در سطح شهر مشاهده نشود و روند تردد شهروندان نیز به طور معمول انجام شود.

یلدا توکلی: شهردار اصفهان آلودگی هوا را دغدغه اصلی مدیریت شهری در این دوره دانست و گفت: تا جایی که به شهرداری ارتباط دارد، راه‌حل اساسی برای رفع آلودگی هوا توسعه حمل‌ونقل عمومی پاک مانند مترو و اتوبوس‌های برقی است که به‌زودی شاهد تحقق آنها در شهر خواهیم بود.
به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی قاسم زاده با بیان اینکه برخی از شهروندان عملکرد این دوره مدیریت شهری مبنی بر کاهش اجرای پروژه‌های عمرانی در شهر را مورد انتقاد قرار می‌دهند، به عملکرد قابل توجه دوره‌های پیشین مدیریت شهری اصفهان در حوزه اقدامات عمرانی اشاره کرد و گفت: تقسیم بندی بودجه شهرداری از گذشته تاکنون ۷۰ به ۳۰ درصد بوده که به ترتیب مربوط به فعالیت‌های عمرانی و جاری بوده است.
او افزود: در دوره ششم مدیریت شهری نیز این نسبت حفظ شده که در نوع خود در کشور منحصربه‌فرد است، چنانکه نمی‌توانیم بودجه عمرانی را در جایی غیر از این حوزه هزینه کنیم.
شهردار اصفهان، رفع مشکلات زیست محیطی را محور اصلی بیشترین پروژه‌های عمرانی در اصفهان دانست و اظهار کرد: شهرداری درباره موضوع آب نمی‌تواند نقش‌آفرین باشد، اما می‌تواند همچون مردم مطالبه‌گری کند یا در استفاده بهینه از آب برای حفظ فضای سبز از الگوهای جدید آبیاری و از منابع جایگزین همچون آب‌های خاکستری استفاده کند.
او آلودگی هوا را دغدغه اصلی شهرداری اصفهان در این دوره دانست و افزود: تا جایی که به شهرداری ارتباط دارد، راه‌حل اساسی برای رفع آلودگی هوا توسعه حمل‌ونقل عمومی پاک مانند مترو و اتوبوس‌های برقی است که به‌زودی شاهد تحقق آنها در شهر خواهیم بود.
قاسم زاده ادامه داد: خط دوم قطار شهری به طول حدود ۱۶ کیلومتر از صمدیه تا دارک در دست احداث است و حدود ۲ هزار نیرو به طور شبانه روزی برای تکمیل آن در حال فعالیت هستند.
او با بیان اینکه پروژه‌های تخصصی و پیچیده ای در خط دوم قطار شهری در حال احداث است، گفت: به دلیل پیشرفت تکنولوژی در حوزه عمران و حفاری، روش‌هایی در احداث خط دوم مترو مورد استفاده قرار گرفته که باعث شده هیچ تخریبی در سطح شهر مشاهده نشود و روند تردد شهروندان نیز به طور معمول انجام شود.
اختصاص ۷۰ درصد از بودجه ۱۴۰۳ به پروژه‌های عمرانی
اختصاص ۷۰ درصد (معادل حدود ۲۱ هزار میلیارد) از ۳۰ همت بودجه ۱۴۰۳ به پروژه‌های عمرانی موضوع بعدی مورد اشاره شهردار اصفهان است که با بیان آن گفت: ۶ همت از این میزان برای تکمیل ابرپروژه قطار شهری هزینه می‌شود.
او تکمیل رینگ حفاظتی شهر یا حلقه چهارم ترافیکی را دومین اولویت مدیریت شهری در میان پروژه‌های عمرانی دانست و اظهار کرد: بخش عمده‌ای از این پروژه در شهر اصفهان است و بخشی از آن هم به شهرهای پیرامونی از جمله خمینی‌شهر، درچه و شهر ابریشم متصل می‌شود و امیدواریم بتوانیم با کمک شهرهای همجوار، هرچه زودتر این حلقه را تکمیل کنیم.