رفاهیات آرامستان باغ رضوان اصفهان افزایش پیدا کرد

به‌صورت معمول خانواده پس از دفن متوفی برای پذیرایی از میهمانان، به ناچار باید از آرامستان خارج شوند، لذا متوفی در این زمان مورد توجه نخواهد بود، در حالی که در دین اسلام سفارشات زیادی شده است که پس از دفن، خانواده و نزدیکان در کنار مزار متوفی حضور داشته باشند، زیرا بیشتر نیاز او به دعای بازماندگان، پس از دفن است

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: مجموعه پذیرایی بهشت با مساحت هزار مترمربع در بلوار رحمت آرامستان باغ رضوان، حدفاصل قطعات ششم و هشتم تأسیس شده و در حال خدمت‌رسانی به شهروندان است.

علی حاجیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حوزه پژوهش شهرداری اصفهان سال ۱۳۹۹ یک نظرسنجی از شهروندان درباره بیشترین نیازهای آرامستان باغ رضوان انجام داد که طبق آن به ترتیب پمپ بنزین، تالار پذیرایی و رستوران از جمله مطالبات آن‌ها بود.

وی با بیان اینکه تأمین غذا برای اطعام اقوام و نزدیکان، یکی از دغدغه‌های مهم خانواده‌های داغدار در مراسم ترحیم، هفتم و چهلم است، افزود: با توجه به اینکه خانواده متوفی برای پذیرایی از میهمانان و اقوام باید یک رستوران، تالار پذیرایی یا امثال این مکان‌ها را رزرو کند که تمام این خدمات خارج از آرامستان باغ رضوان ارائه می‌شود، احداث یک مجموعه پذیرایی ضروری به نظر می‌رسید.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: مجموعه پذیرایی بهشت با مساحت هزار مترمربع شامل آشپزخانه مرکزی با ظرفیت طبخ دو هزار پرس غذا و دو سالن پذیرایی هرکدام با مساحت ۳۰۰ مترمربع و ظرفیت پذیرایی تا ۲۰۰ نفر و دو هزار پرس غذای بیرون‌بر در بلوار رحمت آرامستان باغ رضوان، حد فاصل قطعات شش و هشت تأسیس شده و در حال خدمت‌رسانی به شهروندان است.

وی با بیان اینکه ایستگاه سفارش غذا در سالن متوفیان آرامستان باغ رضوان مستقر شده است، گفت: خانواده‌های داغدار می‌توانند به‌صورت حضوری یا از طریق تماس با شماره ۹۱۰۹۰۸۳۰-۰۳۱ سفارش‌های خود را به این مجموعه ارائه کنند.

حاجیان تاکید کرد: جدا از مواردی همچون سهولت دسترسی به مجموعه پذیرایی و رضایت مخاطبان، دغدغه اصلی سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان برای تأسیس این مجموعه پذیرایی، حضور خانواده‌ها برای ساعات بیشتری در کنار مزار متوفیان بوده است.

وی ادامه داد: به‌صورت معمول خانواده پس از دفن متوفی برای پذیرایی از میهمانان، به ناچار باید از آرامستان خارج شوند، لذا متوفی در این زمان مورد توجه نخواهد بود، در حالی که در دین اسلام سفارشات زیادی شده است که پس از دفن، خانواده و نزدیکان در کنار مزار متوفی حضور داشته باشند، زیرا بیشتر نیاز او به دعای بازماندگان، پس از دفن است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: وجود مجموعه پذیرایی در آرامستان باغ رضوان می‌تواند کمک کند که خانواده متوفی پس از پذیرایی از میهمانان در کنار مزار عزیز از دست رفته خود حضور پیدا کنند و ساعاتی را در کنار آن سپری کنند، همچنین تلاش شده است از میهمانان با کیفیت بالاتر از خارج از مجموعه آرامستان، با قیمت کمتر پذیرایی کنیم.