رسیدگی به پرونده‌های اغتشاشات بدون اطاله دادرسی انجام می‌شود

با تلاش مجدانه و کار جهادی مجموعه شورای حل اختلاف، دادستان عمومی و انقلاب و رییس دادگستری مبارکه آمار صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف این شهرستان به ۵۲ درصد رسیده است

اصفهان – ایرنا – رئیس کل دادگستری اصفهان گفت: پرونده‌هایی که با موضوع اغتشاشات بررسی می‌شود به هیچ عنوان با مشکل اطاله دادرسی مواجه نخواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری در بازدید از حوزه‌های قضایی شهرستان مبارکه افزود: این پرونده‌ها در شعبه‌های ویژه و توسط قضات ویژه در حال رسیدگی است و پس از قطعی شدن، احکام آنها به سرعت اجرا می‌شود.

وی با اشاره به هماهنگی و درایت مردم و مسوولان شهرستان مبارکه در مدیریت ناآرامی‌های اخیر گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته در شورای تأمین و همکاری مردم فهیم مبارکه، در ناآرامی‌های اخیر شاهد بروز مشکل خیلی حادی در این شهرستان نبودیم.

رئیس کل دادگستری اصفهان به افزایش آمار ورودی پرونده و کمبود نیروی اداری و قضایی به‌عنوان دلایل وجود اطاله دادرسی در دادگستری مبارکه اشاره کرد و گفت: به‌علت کمبود نیروی اداری و قضایی و همچنین افزایش آمار ورودی پرونده به این واحد قضایی، این حوزه نیز مانند دیگر حوزه‌های قضایی استان با اطاله دادرسی، روبروست.

وی یادآور شد: با تخصیص ۲۰ نفر نیروی اداری و تعدادی نیروی قضایی تا چند ماه آینده مشکل این شهرستان تا حد زیادی برطرف خواهد شد.

حجت‌الاسلام جعفری افزودد: با تلاش مجدانه و کار جهادی مجموعه شورای حل اختلاف، دادستان عمومی و انقلاب و رییس دادگستری مبارکه آمار صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف این شهرستان به ۵۲ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه این آمار از میانگین کشوری و استان بالاتر است گفت: با استفاده بیشتر از ظرفیت‌های فرهنگی و معتمدان محلی در این شهرستان می‌توان آمار صلح و سازش در مبارکه را افزایش داد.

وی همچنین با حضور در کارخانه تولیدی چینی زرین و بررسی مشکلات این واحد تولیدی از جدیت دستگاه قضایی در جهت پیگیری و رفع موانع تولید این کارخانه و دیگر واحدهای صنعتی و تولیدی استان خبر داد.