رتبه دوم بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌های کشور به صنعتی اصفهان رسید

دانشگاه تهران با ۵۰۹ امتیاز رتبه اول، دانشگاه صنعتی اصفهان با امتیاز نهایی ۴۳۷ جایگاه دوم و دانشگاه فردوسی مشهد با ۴۱۷ امتیاز، رتبه سوم را کسب کردند

دانشگاه صنعتی اصفهان به‌عنوان دومین دانشگاه برتر کشور در بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری شناخته شد.
به گزارش ایرنا از روابط‌عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، نشست هم‌اندیشی معاونان و مدیران بین‌الملل دانشگاه‌های کشور روز دوشنبه در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد.
در این نشست از دانشگاه‌های تهران، صنعتی اصفهان و فردوسی مشهد که به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم در زمینه بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری سال ۱۴۰۱ را کسب کردند، تقدیر شد.
شاخص‌های مورد ارزیابی این حوزه شامل تعداد نشست‌ها با استادان و پژوهشگران بین‌المللی از جمله سمینار، کنفرانس، نشست و کلاس درس، پروژه‌های مشترک تحقیقاتی جاری، دانشجوهای بین‌المللی، دوره‌های آموزشی مشترک، فرصت مطالعاتی به دانشجویان پسا دکترا و اعضای هیات‌علمی و مقالات مشترک بر مبنای ” WOS” ، میزان پژوهانه‌های بین‌المللی دریافتی و رتبه در بین دانشگاه‌های معتبر دنیا بوده‌ است.
بر اساس این شاخص‌ها، دانشگاه تهران با ۵۰۹ امتیاز رتبه اول، دانشگاه صنعتی اصفهان با امتیاز نهایی ۴۳۷ جایگاه دوم و دانشگاه فردوسی مشهد با ۴۱۷ امتیاز، رتبه سوم را کسب کردند.
دانشگاه صنعتی اصفهان پیش‌ از این در سال تحصیلی ۹۶-۹۷ رتبه سوم را در این زمینه کسب کرد و اکنون در جدیدترین ارزیابی صورت گرفته یک پله پیشرفت داشته است.
دانشگاه صنعتی اصفهان با حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ دانشجو و ۵۰۰ عضو هیات علمی یکی از دانشگاه‌های برتر کشور است