راکتور پروژه زیست محیطی تصفیه نفت سفید شرکت اکسیر ایرانیان نصب شد

شرکت پتروپالایش اکسیر ایرانیان در افق ۱۴۰۵، پیشتاز در خلق زنجیره ارزش فرآورده‌های پایه نفت سفید و دیگر فرآورده‌های حاصل از آن، در منطقه خاورمیانه، خواهد شد.

یلدا توکلی: راکتور پروژه زیست محیطی تصفیه نفت سفید (KHT) شرکت اکسیر ایرانیان با هدف کیفی‌سازی محصولات تولیدی هلدینگ پتروپالایش اصفهان نصب شد.

عملیات اجرایی پروژه زیست محیطی تصفیه نفت سفید (KHT) شرکت اکسیر ایرانیان از نیمه دوم خرداد ماه سال ۱۴۰۲ آغاز به کار کرده و امروز راکتور این پروژه به همت متخصصان داخلی مونتاژ و نصب شد.

راکتور پروژه زیست محیطی تصفیه نفت سفید (KHT) شرکت اکسیر ایرانیان توسط شرکت مشعل پویا از مجموعه‌های هلدینگ پتروپالایش اصفهان ، با وزن ۳۲۰ تن تکمیل ساخت و تست این تجهیز استراتژیک صورت گرفته است ،به همت شرکت راهبر ترابر انرژی از دیگر شرکت های زیرمجموعه‌های این هلدینگ به شرکت اکسیر ایرانیان تحویل و نصب شده است.استفاده از منابع داخلی (شرکت‌های تابعه)توانسته است مدت زمان این گروه فعالیت را چهار ماه کاهش دهد.

گفتنی است هدف از راه‌اندازی پروژه زیست محیطی تصفیه نفت سفید (KHT) شرکت اکسیر ایرانیان با خوراک ۳۱۰۰۰ بشکه در روز است که در فرایند آن گوگرد زدایی با هدف افزایش کیفی محصولات تولیدی مطابق با استانداردهای بین المللی و زیست محیطی و جلوگیری از خسارات وارده به واحدهای پایین دستی احداث شده است؛ در این واحد هیدروژن در دما و فشار بالا و در مجاورت کاتالیست مناسب با ترکیبات گوگردی و نیتروژن دار خوراک ترکیب می‌شود. سپس این ترکیبات جدا شده و در نهایت گوگرد نفت سفید از ۳۰۰۰ppm به زیر ۱ppm کاهش می‌یابد.

با راه‌اندازی این پروژه، امکان تولید کامل محصول دیزل پالایشگاه اصفهان با استاندارد یورو ۵ فراهم خواهد شد و خوراک واحدهای پائین دستی جهت تولید محصولات متعدد فراهم می شود.

لازم به ذکر است که شرکت پتروپالایش اکسیر ایرانیان در افق ۱۴۰۵، پیشتاز در خلق زنجیره ارزش فرآورده‌های پایه نفت سفید و دیگر فرآورده‌های حاصل از آن، در منطقه خاورمیانه، خواهد شد.