راه یابی ۲ طرح اختراع پلیس به جشنواره بین المللی ایپاس

یلدا توکلی:  رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از راه یابی ۲ طرح اختراع این دفتر به مرحله نهایی جشنواره بین المللی لوازم و تجهیزات پلیسی ایمنی و امنیتی (ایپاس) خبر داد. سرهنگ “احمد اشرفی” بیان داشت: دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با شناسایی و حمایت مادی و معنوی از ۴ […]

یلدا توکلی:  رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از راه یابی ۲ طرح اختراع این دفتر به مرحله نهایی جشنواره بین المللی لوازم و تجهیزات پلیسی ایمنی و امنیتی (ایپاس) خبر داد.

سرهنگ “احمد اشرفی” بیان داشت: دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با شناسایی و حمایت مادی و معنوی از ۴ طرح‌ مختف امنیتی ـ صنعتی، آنها را در نوزدهمین جشنواره بین المللی “ایپاس” شرکت داد که از بین آثار ارائه شده، طرح دو اختراع با موضوعات “سنتز ماده لومینول محافظ DNA” و “سامانه ربات نگهبان” به عنوان طرح‌های برتر شناخته شده و به مرحله نهایی این جشنواره راه پیدا کردند.وی افزود:  آثار برتر دفتر تحقیقات کاربردی پلیس اصفهان در نمایشگاه بین المللی “ایپاس” که در یکی از کشورهای عضو، برگزار خواهد شد، شرکت داده می‌شوند که این موضوع ثبت افتخاری بزرگ برای مجموعه پلیس اصفهان است.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی پلیس اصفهان در خصوص مزایای و کاربردهای  این دو طرح اختراع اظهار داشت:  با اختراع ” سنتز ماده لومینول محافظ DNA ” می توان رد خون شسته شده را در صحنه جرم مشخص و شناسایی کرد. همچنین  “سامانه ربات نگهبان” دستگاهی برای محافظت از اماکن تجاری است  بدین شکل که با ایجاد مه غلیظ و ماندگار در محیط، جلوی دید سارق را گرفت.

گفتنی است، جشنواره بین المللی ایپاس، یکی از جشنواره‌های بین المللی و برجسته در زمینه تجهیزات پلیسی دنیا است که به بررسی آثار و دستاوردهای حوزه تحقیقات علمی ـ صنعتی و تولیدات امنیتی کشورها می‌پردازد.