راه اندازی مدرسه عالی رسانه در دانشگاه آزاد لنجان

 سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی لنجان در روز خبرنگار و در دیدار با محمدرضا شریفی پیشکسوت مطبوعات این شهرستان اظهار داشت: رسانه‌های امروز باید بر اساس نیاز جامعه و نوع پاسخگویی به مخاطب خود ضمن تجهیز به علم روز، تغییرات اساسی را تجربه کنند.  سید مسعود داودی با بیان اینکه نقش بی بدیل تأثیرگذار رسانه بر […]

 سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی لنجان در روز خبرنگار و در دیدار با محمدرضا شریفی پیشکسوت مطبوعات این شهرستان اظهار داشت: رسانه‌های امروز باید بر اساس نیاز جامعه و نوع پاسخگویی به مخاطب خود ضمن تجهیز به علم روز، تغییرات اساسی را تجربه کنند.

 سید مسعود داودی با بیان اینکه نقش بی بدیل تأثیرگذار رسانه بر کسی پوشیده نیست گفت: دنیای بدون رسانه با توجه به تغییر و تحولات جامعه امکان‌پذیر نمی‌باشد؛ بر همین اساس رسانه باید در راستای تأثیر بیشتر بر مخاطب با تغییرات بنیادی و علمی همراه باشد.

 وی ادامه داد: در حال حاضر رسانه‌ها به مرحله‌ای رسیده‌اند که باید با تغییر ماهیت و با کارکرد فرهنگ‌سازی و خبرسازی از عکس‌العمل گرایی به سمت عمل‌گرایی و راه حل‌یابی حرکت کنند.

 داودی افزود: امروزه نیازهای جامعه به رسانه بیشتر شده و در مجموعه‌های پویا و پیشرو احساس نیاز بیشتری به وجود خبرنگار و رسانه احساس می‌شود و اگر عادل و منصف باشیم، بیش از آنکه خبرنگار به دنبال ما باشد ما باید به دنبال خبرنگار باشیم.

 وی با اشاره به نقش و جایگاه رسانه در هدایت جامعه ادامه داد: رسانه‌ها با پشتوانه دانشگاه می‌توانند اهرم بسیار خوبی جهت پیشبرد امور باشند و با ارزش آفرینی در جامعه، فرصت‌های بیشتری را خلق کنند.

 سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی لنجان همچنین با اشاره به اینکه بار علمی شهرستان لنجان بر عهده این دانشگاه است گفت: مدرسه عالی رسانه در دانشکده مهارت‌آموزی، خلاقیت و کارآفرینی این دانشکده تشکیل خواهد شد تارسانه به صورت علمی در مسیر توسعه فعالیت‌های دانشگاه نقش آفرینی نماید.

  پیشکسوت مطبوعات لنجان نیز در این دیدار، تغییرات رسانه را در راستای تأثیرات بیشتر و عملکرد بهتر اجتناب ناپذیر دانست و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد علمی و رسانه با رویکرد ارتباطی و ظرفیت بالای انتقال اطلاعات در کنار هم می‌توانند ظرفیت‌ها را کشف و تهدیدات و آسیب‌های اجتماعی را خنثی و از بین ببرند.

نصرالله شریفی، خبرنگار  و فعال رسانه در استان اصفهان نیزدر این دیدار با اشاره به لزوم صیانت از جایگاه خبرنگاران در کشور اظهار داشت: در حال حاضر جامعه خبری کشور به دلیل عدم مطالبه‌گری و مسئولیت‌پذیری مردم و مسئولان تحت فشار هستند، که لازم است با ارتقاء و صیانت از جایگاه خبرنگاران، توقعات بالا از جامعه خبری تعدیل شده تا ظرفیت‌های جدید رسانه‌ای بتواند در جهت راه حل یابی و حل مشکلات جامعه وارد عمل شود.

 نصرالله شریفی، در ادامه افزود: رسانه‌ها باید با توجه به نوع نیاز جامعه و نحوه پاسخگویی به مخاطبان خود تغییر کنند و به جای  عکس العمل گرایی، محصول محوری و عیب‌یابی، با نیازسنجی و رعایت اصل مخاطب محوری و ارتباطات راهبردی نیاز جامعه را برطرف نمایند.

 این کارشناس ارتباطات با تأسی از فرمایش حضرت امام(ره) که فرمودند «مطبوعات، دانشگاه سیار استـ» اضافه نمود: این دانشگاه یک هیأت علمی می‌خواهد و مراکز علمی رسانه با حضور نخبگان  می‌توانند به عنوان یک اتاق فکر و موتور محرکه  اقدامات مهم را در جامعه راهبری کنند.

در این روز همچنین از برخی خبرنگاران شهرستان از جمله محسن سلیمیان مدیر مسئول هفته نامه زرین مهر، داوود جوادی و علی اکبر محمودی خبرنگاران صدا و سیمای اصفهان تقدیر شد.