راه اندازی دفتر انتقال فناوری در ۷ کشور برای سهولت صادرات

بروکرها و کارگزاران تجارت فناوری از سال گذشته اقداماتی انجام دادند و صاحبان محصولات صادراتی را شناسایی کردند. این شرکت‌ها امکان صادرات به ۷ کشور دیگر را دارند و می‌توانند به واسطه شبکه فن بازار ملی ایران و کارگزاران تجارت فناوری، محصولات خودشان را به کارگزاران معرفی کنند

یک مقام مسئول در حوزه فناوری از راه اندازی ۷ دفتر انتقال فناوری در کشورهای اندونزی، مالزی، بنگلادش، پاکستان، ترکیه، مصر و نیجریه برای سهولت صادرات محصولات دانش بنیان خبر داد.

محمدصالح خالقی فوکال‌پوینت ایران در شبکه تبادل و فناوری ۸ کشور اسلامی در حاشیه رویداد Tim۲۰۲۳ گفت: در رویداد سرمایه گذاری فناوری، فرصت‌های سرمایه‌گذاری به ۷ کشور جهان وفرصت‌های صادراتی ارائه شد.

وی گفت: بروکرها و کارگزاران تجارت فناوری از سال گذشته اقداماتی انجام دادند و صاحبان محصولات صادراتی را شناسایی کردند. این شرکت‌ها امکان صادرات به ۷ کشور دیگر را دارند و می‌توانند به واسطه شبکه فن بازار ملی ایران و کارگزاران تجارت فناوری، محصولات خودشان را به کارگزاران معرفی کنند.

خالقی با بیان اینکه ما این شرکت‌ها و محصولاتشان را به نمایندگان ۷ کشور دیگر ارائه می‌کنیم، ادامه داد: توانستیم طی سال جاری تورهای فناوری مختص کارگزاران تجارت فناوری را برگزار کنیم. هر کارگزار تجارت فناوری ملزم بوده ۱۰ الی ۱۵ محصول صادراتی و ۵ فرصت سرمایه‌گذاری را شناسایی کند.

وی ادامه داد: ما یک تور ۱۰ تا ۱۵ نفره را به کشورهای مالزی و ترکیه اعزام کردیم و در مجموع برای ۱۰۰ تا ۱۵۰ محصول فرصت سرمایه‌گذاری و صادراتی به این دو کشور ارائه شد.

خالقی گفت: ما در تلاش هستیم دفاتر انتقال فناوری جمهوری اسلامی را در ۷ کشور اندونزی، مالزی، بنگلادش، پاکستان، ترکیه، مصر و نیجریه برای ارتباط بیشتر زیست‌بوم نوآوری ایران با ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر امیدواریم بتوانیم ارتباط کارگزاران تجارت فناوری بین این کشورها را تقویت کنیم زیرا این یک راه میانبر برای تبادلات فناوری بیشتر است.

فوکال‌پوینت ایران در شبکه تبادل و فناوری ۸ کشور اسلامی گفت: این دفتر اکنون در ترکیه راه اندازی شده و قرار است به زودی در مالزی نیز افتتاح شود.