رانندگی غیر قابل پیش بینی، عامل عمده تصادفات

در زمان رانندگي از توقف، دور زدن و تغيير خط حرکت به طور ناگهاني و بدون استفاده از چراغ راهنما پرهيز کنند تا اعمال و رفتار آن ها در رانندگي براي ديگران قابل پيش بيني باشد

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان بسیاری از تصادفات روزانه را محصول رانندگی غیر قابل پیش بینی عنوان و گفت این شیوه رانندگی می تواند خطراتی برای راننده و سایرین ایجاد کند.

سرهنگ “علی مولوی “ بیان داشت : یکی از ویژگی های مثبت راننده ها، رانندگی قابل پیش بینی است یعنی راننده باید به نحوی رانندگی کند که حرکت و رفتار او برای دیگر رانندگان قابل حدس زدن و پیش بینی باشد.

وی افزود: راننده ای که توقف ناگهانی دارد ، از راهنما در زمان تغییر خط حرکت استفاده نمی کند یا دور زدن های ناگهانی، تغییر مسیرهای غیر منتظره داشته باشد رانندگی او برای دیگر رانندگان قابل پیش بینی نیست و این شیوه از رانندگی می تواند خطراتی را برای خود راننده و دیگران ایجاد کند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان با بیان این که بسیاری از تصادفاتی که ما روزانه شاهد هستیم، محصول عدم رعایت رانندگی قابل پیش بینی است تصریح کرد: ۳ اصل اساسی در رانندگی خوب دیدن، تشخیص دادن و از خطرات دوری کردن است که اصل دوری از خطر مستلزم عکس العمل مناسب و به موقع راننده است و در صورتی که راننده مقابل ما رانندگی قابل پیش بینی نداشته باشد قطعا می تواند این اصل را دچار مشکل کرده و حوادثی ایجاد کند.

این مقام انتظامی در پایان به رانندگان توصیه کرد : در زمان رانندگی از توقف، دور زدن و تغییر خط حرکت به طور ناگهانی و بدون استفاده از چراغ راهنما پرهیز کنند تا اعمال و رفتار آن ها در رانندگی برای دیگران قابل پیش بینی باشد.