ذخیره خون در اصفهان حدود پنج روز است

اگر به ناگهان استان با شرایط شیوع همه گیری یک بیماری ویروسی و یا عفونی قرار بگیرد میزان ذخیره بانک خون استان پاسخگو نیست.به‌طور معمول با توجه به افزایش تخت‌های بیمارستانی، نیاز بیماران خاص و حوادث رانندگی میزان مصرف خون در استان بالاست و آمار بیانگر افزایش مصرف خون در استان از ابتدای سال تاکنون است

مدیرکل انتقال خون اصفهان گفت: اکنون میزان ذخیره خون استان حدود پنج روز و در شهرستان اصفهان چهار روز است؛ در حالی که این میزان ذخیره مطلوب نیست و بنا بر استانداردهای اعلام شده ذخیره مطلوب باید بیش از هشت روز باشد.

علی فتوحی افزود: بر این اساس اصفهان هرچند هنوز در شرایط بحرانی کمبود ذخایر خونی قرار نگرفته ولی با کمبود ذخیره خون برای تمام گروه‌های خونی به ویژه گروه‌های منفی خون مواجه است.

مدیرکل انتقال خون اصفهان گفت: اگر به ناگهان استان با شرایط شیوع همه گیری یک بیماری ویروسی و یا عفونی قرار بگیرد میزان ذخیره بانک خون استان پاسخگو نیست.

وی درباره مصرف بالای خون در شرایط عادی گفت: به‌طور معمول با توجه به افزایش تخت‌های بیمارستانی، نیاز بیماران خاص و حوادث رانندگی میزان مصرف خون در استان بالاست و آمار بیانگر افزایش مصرف خون در استان از ابتدای سال تاکنون است.

فتوحی تصریح کرد: این عوامل باعث می‌شود که میزان ذخیره بانک خون استان در برخی روزها کاهش یابد و اکنون نیز این پیش بینی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه فصل بهار با آغاز ماه رمضان مواجه است، گفت: با احتمال کاهش مراجعه مردم برای اهدای خون و در نتیجه کاهش ذخایر خون استان اصفهان لازم است از هم اکنون برای اهدای خون در این زمینه اطلاع رسانی شود.

مدیرکل انتقال خون اصفهان با تاکید بر اهدای مستمر خون به عنوان نیاز حیاتی و همیشگی افزود: در این باره لازم است تا اهداکنندگان مستمر خون بیش از پیش در به اقدام خیرخواهانه توجه داشته باشند.

وی از مردم نیکوکار استان به ویژه کسانی که تاکنون مبادرت به اهدای مستمر خون نکرده‌اند خواست تا با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون نسبت به اهدای خون اقدام کنند.