دوری راه و تأمین نشدن آب دو عامل انصراف سرمایه‌گذاران است

ایسنا/اصفهان فرماندار چادگان گفت: یکی از دلایل اصلی منصرف شدن سرمایه‌گذاران، دوری راه در درجه اول و تأمین نکردن آب برای واحدهای صنعتی در درجه دوم است. عباس توکلی در جلسه کارگروه اشتغال و اقتصاد مقاومتی که صبح امروز (یکشنبه) در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: عمده اشتغال بیشتر شهرستان در حوزه کشاورزی است و […]

ایسنا/اصفهان فرماندار چادگان گفت: یکی از دلایل اصلی منصرف شدن سرمایه‌گذاران، دوری راه در درجه اول و تأمین نکردن آب برای واحدهای صنعتی در درجه دوم است.

عباس توکلی در جلسه کارگروه اشتغال و اقتصاد مقاومتی که صبح امروز (یکشنبه) در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: عمده اشتغال بیشتر شهرستان در حوزه کشاورزی است و در بحث صنعت مشکلاتی دارد که هنوز رفع نشده است که البته اخیراً در حوزه کشاورزی درخواست‌هایی برای توسعه کشت گلخانه‌ای به دبیرخانه ارسال شده است.

وی گفت: نرخ اشتغال اعلام شده شهرستان در سال‌های قبل متأسفانه موجب حذف شاخص‌های جذب اعتبارات توازن شده که در نتیجه اعتبارات ما در شهرستان نسبت به سال قبل کاهش ۳۰ درصدی داشته باشد.

فرماندار چادگان افزود: در بحث اشتغال و تلاش برای افزایش آن به نوعی به صورت مستقیم و غیرمستقیم نقش داریم تا فضاهای کسب و کار با طرح و برنامه جلو رود.

توکلی گفت: سرمایه‌گذاری در فضایی فعال می‌شود که بیشترین بهره‌وری را داشته باشد و این نقص در چادگان وجود دارد که راهنمایی درست و دقیقی از مزیت‌هایی نسبی همچون خدمات گردشگری و فرهنگی انجام نمی‌شود و این وظیفه مسئولان مرتبط است که با تدوین یک برنامه جامع این نقص را برطرف کنند.

وی با ابراز نارضایتی از پیگیری‌های شهرک صنعتی، خاطرنشان کرد: چادگان شهرک صنعتی دارد و مجوزهایی هم صادر شده که ۶۰ هکتار از ۹۰ هکتار زمین‌ها نیز واگذار شده است، اما واقعاً چه تعداد از این شهرک‌ها در شرف بهره‌برداری هستند؟

فرماندار چادگان یکی از دلایل اصلی منصرف شدن سرمایه‌گذارها را مشکل راه در درجه اول و مشکل تأمین نکردن آب برای واحد صنعتی را در درجه دوم دانست و گفت: اگر چه مدیرکل شهرک صنعتی استان در شهرستان حضور پیدا کرد و قرار بر انجام یک سری موضوعاتی شد، اما این اتفاق نیفتاد و علی‌رغم تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید هیچ کارخانه‌ای در حال حاضر در آن فعال نشده است.

توکلی گفت: وظیفه ما سنگین‌تر است و قرار نیست چادگان همیشه در این لیست بماند و قطعاً هدف از معرفی در این لیست محرومیت‌زدایی بوده نه مظلوم‌نمایی که همه باید با تلاش مضاعف در جهت پیشرفت کمک کنیم.

جذب ۱۰ میلیارد تومان اعتبارات اشتغال‌زایی

همچنین سیدکمال میرهادی- معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: ۴.۴ میلیارد تومان در ۳ مرحله اعتبارات و معرفی به بانک‌های عامل صورت گرفته که نزدیک به ۱۰میلیون تومان آن جذب شده است.

وی تعداد کارگاه‌های کوچک در شهرستان چادگان را بیش از ۱۰۰۰ مورد با ۳۲۰۰ کارگر عنوان کرد و افزود: این آمار در حالی است که تعداد کارگاه‌های متوسط ۵۲ نفر با ۱۹۶۰ نفر کارگر و کارگاه‌های بزرگ نیز با ۸۵۰ نفر ارزیابی و دسته بندی شده‌اند.

میرهادی تعداد کارگر زن در این کارگاه‌ها را ۳۹۰ نفر زن و ۶۴۰۰ نفر مرد عنوان کرد و گفت: تمام این افراد تحت بیمه تأمین اجتماعی در شهرستان هستند و آن چیزی که در اشتغال با توجه به سیاست‌های دولت مدنظر است بحث فراگیر بودن آن است.