در یک سال گذشته ۲۰ هزار حامی برای کودکان و نوجوانان یتیم در استان اصفهان جذب شده است

خانواده های نیازمند تنها مشکل معیشتی ندارند، هزینه های تحصیل فرزندان، ازدواج و جهیزیه و مسکن هم در کنار مایحتاج روزانه وجود دارد.

یلدا توکلی: مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: مشارکت مردمی و حمایت خیرین برای گره گشایی از خانواده های نیازمند، لازم است تا در ماه مبارک رمضان و سال نو به آنان کمک شود.

«کریم زارع» با اشاره به جمعیت تحت پوشش کمیته امداد استان اصفهان اظهار داشت: سرانه حمایتی این سازمان پاسخگوی نیاز اقشار آسیب پذیر نبوده و تاکنون با کمک خیرین مشکلات این افراد رفع شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با بیان اینکه خانواده های نیازمند تنها مشکل معیشتی ندارند، افزود: هزینه های تحصیل فرزندان، ازدواج و جهیزیه و مسکن هم در کنار مایحتاج روزانه وجود دارد.

وی ادامه داد: ۳۲ هزار کودک و نوجوان یتیم و خانواده نیازمند تحت پوشش کمیته امداد استان اصفهان قرار دارند که چهار هزار کودک یتیم حامی ندارند و تنها با حمایت این نهاد امرار معاش می کند که پاسخگوی تمام نیاز آنان نیست.

زارع اضافه کرد: در یک سال گذشته ۲۰ هزار حامی برای کودکان و نوجوانان یتیم در استان اصفهان جذب شده که میزان کمک های آن ها متفاوت بوده و برای یک فرزند گاهی چند حامی وجود دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان به برنامه های سال نو و ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: جشن احسان و نیکوکاری پیش از نوروز برای جذب مشارکت مردمی برگزار شد که حدود ۵۰۰ میلیارد ریال کمک نقدی و غیر نقدی جمع آوری شد.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان توزیع بسته های حمایتی انجام و غذای گرم نیز پخته و در بین خانواده های نیازمند توزیع می شود.

زارع یادآورشد: عمده فعالیت های حمایتی و جمع آوری کمک توسط ۵۰۰ مرکز نیکوکاری در سراسر استان اصفهان انجام شده و پخت غذای گرم را نیز انجام می دهند.

وی همکاری مردم در تهیه این بسته های حمایتی و توزیع غذای گرم را خواستار شد.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان به تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بالغ بر هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین لوزام ضروری نوعروسان هزینه شده است.

وی افزود: این کمک ها با مشارکت مردمی و شرکت های بزرگ همراه بوده و نیازهای ضروری زندگی مثل گاز، یخچال، فرش، کولر، لباسشویی، جارو برقی و پنکه تهیه و در اختیار آنان قرار گرفت.