در نوروز، نیازمندان به خون و فرآورده های خونی را فراموش نکنید

ذخیره خون استان اصفهان در روز دوم فروردین سال ۱۴۰۳؛ ۲۱۹۲ واحد معادل ۵/۴۳ روز و شهرستان اصفهان؛ ۱۳۳۴ معادل ۴ روز می باشد در حالی که حداقل ذخیره استاندارد ۸ روز هست.

یلدا توکلی: با توجه به اینکه تقاضای مراکز درمانی برای فرآورده های خونی در روزهای تعطیلات نوروز به قوت خود باقی است از هم استانی های عزیز درخواست کرد در این تعطیلات، نیازمندان به خون و فرآورده های خونی را فراموش نکنند.

وکیان دهراب پور مدیرکل سازمان انتقال خون استان اصفهان  با تبریک سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات گفت : در استان اصفهان، تعداد ۸۶۵ نفر بیمار تالاسمی ماژور به طور مرتب خون دریافت می کنند و ۶۲ مرکز درمانی در استان اصفهان با حدود ۶۰۰۰ تخت بیمارستانی، روزانه به فرآورده های خونی نیاز دارند و در این بین فرقی میان روزهای تعطیل و غیر تعطیل نمی باشد.

وی گفت : مردان هر سه ماه یکبار و خانم ها هر چهار ماه یک بار خون می توانند خون اهدا کنند و با هر بار اهدا، حداقل جان سه نفر نجات پیدا می کند.

دکتر دهراب پور اذعان نمود خود وی هر سه ماه یک بار خون اهدا می کند و آخرین بار هم یک روز قبل از تعطیلات نوروز در روز ۲۸ اسفند ۱۴۰۲، خون اهدا نمود تا هم از تبعات مثبت جسمی و روحی اهدای خون برخوردار شود و هم با این کار، ادامه حیات را برای سه انسان دیگر به ارمغان آورد.

وی گفت امروزه شایعترین علت مرگ و میر، بیماریهای قلبی عروقی می باشد که با اهدای خون مستمر(سالی حداقل دو بار اهدای خون)، یکی از فاکتورهای خطر این بیماریها(غلظت بالای خون) به حداقل می رسد.

به گفته وی : ذخیره خون استان اصفهان در روز دوم فروردین سال ۱۴۰۳؛ ۲۱۹۲ واحد معادل ۵/۴۳ روز و شهرستان اصفهان؛ ۱۳۳۴ معادل ۴ روز می باشد در حالی که حداقل ذخیره استاندارد ۸ روز هست.