در آزمون استخدامی ۱۹۰۸ نفر سهمیه استان اصفهان در دستگاه های اجرایی مختلف است

آزاده سلیمان نژاد: رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اعلام اینکه درهشتمین دوره آزمون استخدامی ۱۹۰۸ نفر سهمیه استخدام استان اصفهان در دستگاه های اجرایی مختلف است گفت: بیشترین تعداد استخدامی مربوط به آموزش و پرورش با ۱۷۰۲ نیرو است. نعمت الله اکبری در خصوص سهم دستگاه […]

آزاده سلیمان نژاد:

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اعلام اینکه درهشتمین دوره آزمون استخدامی ۱۹۰۸ نفر سهمیه استخدام استان اصفهان در دستگاه های اجرایی مختلف است گفت: بیشترین تعداد استخدامی مربوط به آموزش و پرورش با ۱۷۰۲ نیرو است.

نعمت الله اکبری در خصوص سهم دستگاه های مختلف استان در آزمون استخدامی، اظهار کرد: استخدام در هر دستگاه براساس قانون، ساختار دستگاه، تعداد نیروهای بازنشسته شده آن است. در حال حاضر پرجمعیت ترین دستگاه استان اصفهان آموزش و پرورش با ۵۲ هزار نفر نیرو است که بیشترین تعداد استخدامی ها نیز مربوط به آن است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اصفهان افزود: بعد از آموزش و پرورش، وزرات کشور (استانداری و فرمانداری ها)، سازمان بهزیستی، دامپزشکی، پزشکی قانونی، انتقال خون و … از جمله دستگاه ها با بیشترین سهمیه استخدامی هستند
وی ادامه داد: برای این تعداد سهمیه استخدامی در کل استان اصفهان ۲۴ هزار و ۲۱۳ نفر در آزمون روز جمعه شرکت می کنند که به ازای هر ۱۳ نفر داوطلب، یک مجوز استخدام اعطا می شود.همچنین از این تعداد ۱۷ هزار و ۹۸۶ نفر داوطلب استخدام در آموزش و پرورش هستند.

همچنین در این نشست نعمت الله اکبری ضمن تشریح روند برگزاری جشنواره شهید رجایی گفت: این جشنواره هر ساله در هفته دولت و روز کارمند برگزار می شد، اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا برای نخستین بار به تاخیر افتاد و اکنون با توجه به بهبود شرایط استان این جشنواره طی هفته جاری برگزار خواهد شد.
اکبری ادامه داد: دستگاه های مختلف این جشنواره در شاخص های عمومی و اختصاصی که هر کدام امتیازاتی دارند، براساس محورهای شش گانه سازمان اداری استخدامی در سطح ملی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی در سطح استان مورد ارزیابی قرار می گیرند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه رتبه بندی دستگاه ها در جشنواره شهید رجایی در گروه های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، تولیدی و خدماتی، زیربنایی و توسعه زیرساخت، سلامت و رفاه اجتماعی و همچنین عمومی و قضایی انجام می شود، گفت: در هر یک از این گروه ها سه دستگاه به عنوان برتر انتخاب شده اند که در روز جشنواره از آنها تقدیر می شود.

وی همچنین گفت در جشنواره امسال، دستگاه هایی که بیشترین فعالیت و نقش را در مقابله با کرونا داشته اند مورد تقدیر قرار می گیرند.