دردی پنهان با راهکارهای آسان ۱۰ درمان خانگی کم خونی را بشناسید

پریسا جمدی: برای درمان کم‌خونی روش‌های خانگی طبیعی فراوانی وجود دارد، اما چند مورد از مؤثرترین آنها عبارتند از ملاس، اسفناج و چغندر. چغندر: چغندر یکی از موثرترین درمان‌ها برای کم‌خونی است، و برای افرادی که به دلیل کمبود آهن دچار کم خونی هستند بسیار مفید است. کمبود آهن اولین علت تمام انواع کم‌خونی‌هاست. چغندر […]

پریسا جمدی: برای درمان کم‌خونی روش‌های خانگی طبیعی فراوانی وجود دارد، اما چند مورد از مؤثرترین آنها عبارتند از ملاس، اسفناج و چغندر.

چغندر: چغندر یکی از موثرترین درمان‌ها برای کم‌خونی است، و برای افرادی که به دلیل کمبود آهن دچار کم خونی هستند بسیار مفید است. کمبود آهن اولین علت تمام انواع کم‌خونی‌هاست. چغندر سرشار از آهن، فیبر، پتاسیم، گوگرد، کلسیم و ویتامین است. این ماده غذایی سرشار از مواد مغذی بوده و به تأمین اکسیژن بیشتر بدن کمک می‌کند. به هیمن دلیل باعث افزایش گلبول‌های قرمز در بدن می‌شود.

ملاس: ملاس Blackstrap سرشار از ارزش غذایی می‌باشد و حاوی آهن، منگنز، ویتامین‌های B و سایر مواد معدنی ضروری است که در ساخت گلبول‌های قرمز خون در بدن مؤثر و مفید است. اگر کم‌خونی دارید و دچار فقر آهن هستید، ملاس Blackstrap را در رژیم غذایی خود بگنجانید. ملاس Blackstrap برای زنان باردار فوق‌العاده است.

اسفناج: اسفناج یکی از سبزیجات برگدار سالم و عالی است. اسفناج را به برنامه غذایی روزانه خود اضافه کنید تا آهن بیشتری دریافت کنید. اسفناج یکی از بهترین داروهای خانگی برای درمان کم خونی است، و سرشار از آهن می‌باشد. همچنین حاوی ویتامین B12، اسید فولیک و سایر مواد مغذی تقویت‌کننده انرژی است که به درمان کم‌خونی کمک می‌کنند.

انار: انار یک درمان طبیعی عالی برای کم‌خونی است، که سرشار از آهن و مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم می‌باشد. ویتامین C موجود در انار به جذب آهن در بدن کمک می‌کند، که باعث افزایش گلبول‌های قرمز و سطح هموگلوبین می‌شود. برای افزایش جریان خون سالم در بدن انار بخورید.

سیب: سیب مزایای زیادی برای سلامتی دارد، و حاوی آهن و سایر ویتامین‌های بسیار مغذی است. سیب برای درمان کم خونی بسیار مفید است.

دانه‌های کنجد: دانه کنجد به دلیل داشتن آهن برای درمان کم‌خونی بسیار مؤثر است، و یکی از درمان‌های خانگی عالی برای کم‌خونی می‌باشد.

موز: موز سرشار از آهن و منیزیم است، که به تولید هموگلوبین بیشتر و بسیاری از آنزیم‌های دیگر که برای ساخت گلبول‌های قرمز ضروری هستند کمک می‌کند.

انگور فرنگی خشک شده: انگور فرنگی خشک سرشار از آهن و ویتامین C بوده و یکی از موثرترین درمان‌های خانگی برای درمان کم‌خونی است. ویتامین C موجود در این ماده غذایی به بهبود جذب آهن در بدن و افزایش گلبول‌های قرمز کمک می‌کند، و باعث افزایش سطح هموگلوبین در بدن نیز می‌شود.

خرما: خرما یک درمان خانگی عالی برای کم خونی است و سرشار از ویتامین C می‌باشد که نقش اساسی در جذب آهن در بدن دارد.

شنبلیله: شنبلیله نیز سرشار از آهن است. همچنین به ساخت گلبول‌های قرمز جدید در بدن کمک می‌کند.

 

Source: https://www.getatoz.com/content/10-home-remedies-for-anemia/1250