داروی بیماری سالک در اصفهان توسط دانش‌بنیان‌ها تولید شد

زمان اوج ابتلاء به این بیماری از اواخر شهریور تا آبان است و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از سال ۸۷ تاکنون چندین برنامه را برای کنترل سالک اجرا کرده است

پیشرفت و توسعه همچنان به همت دانش‌بنیان‌ها پابرجاست و این بار از طرح توسعه و تولید داروهای پر خطر از داروی بیماری سالک باحضور معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو در اصفهان رونمایی شد.
به گزارش خبرنگار مهر ، پیشرفت و توسعه همچنان به همت دانش‌بنیان‌ها پا برجاست و این بار از طرح توسعه و تولید داروهای پر خطر، از داروی بیماری سالک با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو در سفر یک روزه به اصفهان رونمایی شد. اصفهان یکی از استان‌های سالک خیز کشور به ویژه از نوع روستایی است که مناطقی مانند اردستان، نطنز، برخوار، شاهین شهر و میمه، اصفهان (مناطق جنوب و جنوب شرق)، نائین، کاشان و آران و بیدگل با جمعیت حدود ۷۰۰ هزار نفر با این پدیده مواجه هستند.

غلامرضا اخوان فرید ، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان درباره این طرح اظهار کرد: با سرمایه‌گذاری بیش از ۱,۵۰۰ میلیارد ریال با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری راه اندازی شد که فعالیت خود را در زمینه تولید ۳۵۰ میلیون عدد انواع قرص پیوست رهش برای درمان انواع بیماری‌ها تولید و به بازار عرضه می‌کند.
وی ادامه داد: با تلاش داروسازان با تجربه این شرکت و با بهره‌مندی از ظرفیت علمی اساتید استان پس از ۲ سال انجام کار تحقیقاتی، نخستین بار در کشور آمپول مگلومین آنتی مونات و قطره چشمی لوتراتی به تولید انبوه رسید.زمان اوج ابتلاء به این بیماری از اواخر شهریور تا آبان است و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از سال ۸۷ تاکنون چندین برنامه را برای کنترل سالک اجرا کرده است.