خیران پاسخگوی دغدغه‌ها و نیازهای استان اصفهان بوده‌اند

خیران پشتوانه خوبی برای خدمت به جامعه و رفع مشکلات بوده‌اند که این فرهنگ خیرخواهانه در استان اصفهان نهادینه و نسل به نسل منتقل می‌شود

استاندار اصفهان گفت: خیران پاسخگوی بسیاری از دغدغه و نیازهای استان اصفهان بوده‌اند و با مشارکت آنان در حوزه‌های مختلف شاهد برون رفت از مشکلات بوده‌ایم. سید رضا مرتضوی در حاشیه سفر به تیران و کرون در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: خیران پشتوانه خوبی برای خدمت به جامعه و رفع مشکلات بوده‌اند که این فرهنگ خیرخواهانه در استان اصفهان نهادینه و نسل به نسل منتقل می‌شود.

وی افزود: نبود چنین فرهنگ و منشی در بین مردم استان منجر به خیلی از مشکلات بود، اما بسیاری از افراد پول و دارایی خود را امانت الهی دانسته و آن را در مسیر خدمت به مردم و جامعه به کار گرفته‌اند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه آمار مشخصی از میزان مشارکت خیران در این استان نداریم، تصریح کرد: بخش زیادی از اقدامات خیرخواهانه، بزرگداشت مناسبت‌ها و تأمین نیازها به دست خیران صورت گرفته است.

وی از همراهی فرزندان خانواده‌های خیران در همین امر به‌عنوان یک سنت حسنه یاد کرد و گفت: تداوم فعالیت‌های خیرخواهانه خود یک سنت پسندیده و کارگشا برای رفع مشکلات محسوب می‌شود.

مرتضوی به جشن‌ها و مراسم‌های ملی و مذهبی در اصفهان اشاره کرد و گفت: بخش عمده این فعالیت‌ها به دست خیران هدایت و راهبری شده، به طوری که پشتوانه مالی مراسم‌ها بوده‌اند.

وی با بیان اینکه در تیران و جریان خوبی از سوی خیران رقم خورده است، خاطرنشان کرد: اجرای ۳۷ پروژه مدرسه‌سازی به همت افراد خیراندیش نمونه بارزی از مشارکت و سنت حسنه و اخلاق مدارانه مردم این دیار است که توانسته بخش زیادی از کمبود نیاز آموزشی را تأمین کند.

استاندار اصفهان ادامه داد: فرزندان خیران هم به میدان آمده و در ادامه مسیر پدران خود کار خیر در عرصه‌های آموزشی، بهداشت و درمان، خدمت‌رسانی و خدمات خیرخواهانه را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.

مرتضوی به پروژه‌های در دست اجرای تیران و کرون اشاره کرد و گفت: نزدیک به یکصد پروژه با هزینه‌ای افزون بر سه هزار میلیارد ریال در یک ماهه گذشته توسط بخش دولتی و خصوصی به بهره‌برداری رسیده و خوابگاه مدرسه نیز با هزینه بالغ بر یکصد میلیارد ریال با مشارکت دولت و خیران افتتاح شد.