خواسته اصناف از دولت سیزدهم

بار اقتصاد بر دوش صاحبان صنوف تولیدی و خدماتی است.، صنوفی که در سال‌های گذشته رکود، تورم و بیکاری را تجربه کردند، اما برای چرخاندن چرخ اقتصاد با دولت همراه شدند و امروز چشم به دولت آینده دارند تا نفس تازه‌ای در روح خسته آن‌ها بدمد و حرکت آن‌ها در عرصه تولید و خدمت رسانی […]

بار اقتصاد بر دوش صاحبان صنوف تولیدی و خدماتی است.، صنوفی که در سال‌های گذشته رکود، تورم و بیکاری را تجربه کردند، اما برای چرخاندن چرخ اقتصاد با دولت همراه شدند و امروز چشم به دولت آینده دارند تا نفس تازه‌ای در روح خسته آن‌ها بدمد و حرکت آن‌ها در عرصه تولید و خدمت رسانی را تسهیل کند.
با برخی فعالان اقتصادی و صاحبان صنوفی که بیشترین دغدغه‌ها را دارند گفتگو کردیم و از مشکلات فعلی و انتظاراتشان از دولت سیزدهم پرسیدیم

دولت جدید مشکلات انبوه سازی مسکن را رفع کند
مهدی جعفرپیشه رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی انبوه سازان اصفهان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: یکی از مشکلات اصلی که در صنف انبوه سازان با آن روبرو هستیم تغییرات مداوم در قوانین شهرداری و اجرا نکردن قوانین وضع شده است.
او افزود: یکی از مشکلات درازمدتی که متاسفانه با آن مواجه هستیم بحث شرکت‌های خدماتی همچون: آب، برق وگاز است که رویه روشنی برای دریافت هزینه انشعابات و خدماتی که در اختیار سرمایه‌گذاران مسکن قرار می‌دهند تا الان نداشته اند.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی انبوه سازان اصفهان ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات، موضوع پیش فروش است که در سال‌های پیش مصوب شده، اما اجرایی نشده و باعث سرگردانی سازندگان مسکن شده است.
جعفر پیشه اظهار کرد: از دولت آینده انتظار می‌رود سیاست مشخصی در خصوص بخش مسکن داشته باشد و تسهیلاتی برای ساخت انبوه مسکن در نظر بگیرد.

دولت می‌تواند گره گشای تولید و عرضه مرغ باشد
فرهاد جعفریان رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته یکی از مشکلات اصلی صنف مرغداران چگونگی تامین نهاده‌ها و دیر رسیدن مرغ به‌دست مرغدار بوده است.
او افزود: در استان اصفهان امکان افزایش تولید را داریم، اما مشکل اصلی که بر آن تاثیر می‌گذارد محدودیت در تامین و تخصیص نهاده هاست که از دولت آینده انتظار می‌رود این مشکلات را به دقت رصد کند و برای رفع آن‌ها برنامه ریزی و نظارت کند.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران استان اصفهان ادامه داد: در حال حاضر به صورت میانگین ماهیانه ۷ میلیون قطعه جوجه ریزی در اصفهان داریم و زمینه امکان افزایش تولید تا ۱۰ میلیون هم در استان فراهم است به شرطی که دولت به عنوان مسئول و متولی اصلی، از سازوکار‌های اجرایی و نظارتی به درستی استفاده کند.
جعفریان اظهار امیدواری کرد: انتخاب درست و آگاهانه مردم به تشکیل دولتی بینجامد که مشکلات معیشتی و اقتصادی را رفع کند.

توزیع کالا‌ها و بیکاری مشکلات مهم اصناف
رسول جهانگیری رئیس اتاق اصناف اصفهان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: سال گذشته با توجه به رکود اقتصادی در کشور و شیوع بیماری کرونا اصناف آسیب‌های جدی دیدند.
او افزود: یکی دیگر از عامل تاثیر گذار بر فعالیت اصناف نوسان نرخ ارز، سکه و طلا است که تاثیر زیادی روی کسب‌وکار‌ها گذاشته است.
رئیس اتاق اصناف اصفهان ادامه داد: اصنافی همچون تالار‌های پذیرایی، قهوه خانه‌ها و چایخانه ها، فروشندگان پوشاک، موادغذایی و آرایشگاه‌های زنانه و مردانه بیشترین آسیب را دیدند.
جهانگیری درباره انتظارات اصناف از دولت آینده اظهار کرد: در حال حاضر متاسفانه با مشکلات متعدد در توزیع کالا‌ها و بیکاری مواجه هستیم و انتظار می‌رود دولت آینده ضمن مشورت با بخش‌های خصوصی این مشکلات را برطرف کند.
او افزود: باتوجه به شعار امسال با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» از دولت آینده انتظار می‌رود برای حل مشکلات، برنامه جدی و اصولی داشته باشند.
رئیس اتاق اصناف اصفهان بیان کرد: تمام مردم باید در انتخابات شرکت کنند که قطعاً با انتخاب درست می‌توان تمام مشکلات را در دولت پیش رو برطرف کرد.

نبود ثبات و آرامش، مشکل جدی حوزه تولید
عبدالوهاب سهل آبادی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: اولین موردی که یک صنعتگر، تولید کننده یا فعال اقتصادی نیاز دارد آرامش و امنیت است. اگر او احساس کند فضای کاری اش آرام و باثبات است مطمئنا آن را توسعه می‌دهد و تفکرش را به سمت نوآوری و خلاقیت سوق می‌دهد.
او افزود: این دغدغه‌ها درسال‌های گذشته برای جامعه و از جمله جامعه صنعتی وجود داشت و این موانع که رفع بسیاری از آن‌ها برعهده دولت بود به رکود و بلاتکلیفی تولیدکنندگان دامن زد.