حمایت کمیته امداد اصفهان ازخانوارهای نیازمند با سرپرست زندانی

۲۷۳۱ خانوار نیازمند که سرپرست خانواده در زندان به سر می‌برد از حمایت‌های کمیته امداد در استان اصفهان برخوردار هستند. کریم زارع مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان گفت: ۲۷۳۱ خانوار در قالب ۸۱۲۵ نفر مددجو که سرپرست خانواده آنان در زندان به سر می‌برد، علاوه بر پرداخت مستمری، از سایر حمایت‌های امداد […]

۲۷۳۱ خانوار نیازمند که سرپرست خانواده در زندان به سر می‌برد از حمایت‌های کمیته امداد در استان اصفهان برخوردار هستند.

کریم زارع مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان گفت: ۲۷۳۱ خانوار در قالب ۸۱۲۵ نفر مددجو که سرپرست خانواده آنان در زندان به سر می‌برد، علاوه بر پرداخت مستمری، از سایر حمایت‌های امداد نیز بهره مند می‌شوند.
کریم زارع با اشاره به اینکه حمایت از خانواده‌های زندانی با هدف کاستن از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی، یکی از اولویت‌های این نهاد است، تصریح کرد: مستمری پرداختی به خانوار‌های تحت حمایت زندانیان در سال ۱۳۹۹ به مبلغ ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.
او با اشاره به پرداخت تعداد ۸۶۵ مورد وام کارگشایی به خانواده‌های زندانیان، افزود: به منظور گره گشایی از مشکلات، مبلغ ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به خانواده‌های زندانیان پرداخت
شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان تسهیلات پرداخت شده را عمدتا از صندوق امداد ولایت عنوان داشت و گفت: از آنجا که خانواده‌های زندانیان از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند که به دنبال گرفتار شدن سرپرست آنها، اقتصاد و معیشت شان دچار مشکل شده است، کمیته امداد در زمینه‌های مختلف معیشتی، خدمات درمان، اشتغال و حمایت‌های دیگر همچنان کمک به این خانواده‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.
او ادامه داد: با توجه به شرایط مشروح، در سال گذشته در زمینه خدمات مسکن به ۳۷۷ خانوار و همچنین در زمینه بیمه و درمان به ۴۷۱۹ نفر خدمات ارائه شده است.
زارع، مشاوره و پرداخت کمک هزینه ازدواج را از جمله خدماتی معرفی کرد که به این افراد تعلق می‌گیرد و گفت: تعداد افراد بهره‌مند از کمک هزینه ازدواج ۱۰۸ نفر از فرزندان آن‌ها بوده است.
او با تاکید بر اینکه کمیته امداد استان اصفهان در راستای رفع مشکلات مددجویان و نیازمندان استان اهتمام ویژه‌ای داشته، افزود: کمیته امداد استان در ماه مبارک رمضان با حضور در برنامه “یک شهر ضیافت” از شبکه اصفهان که با سه محور آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، حمایت از خانواده زندانیان نیازمند و اشتغال زندانیان تهیه و پخش شد، آزادی دو نفر از زندانیان را تامین کرد.