حمایت شهرداری اصفهان از خانه ریاضیات

مدیر خانه ریاضیات گفت: شهرداری اصفهان نیز طی سال‌های گذشته از خانه ریاضیات اصفهان حمایت خوبی کرده است. فروزان خردپژوه مدیرخانه ریاضیات اصفهان در آئین بزرگداشت مریم میرزاخانی که به همت بنیاد مریم و بخش دانشجویی خانه ریاضیات اصفهان در سال بین المللی علوم پایه برای توسعه پایدار و به مناسبت روز زنان در ریاضیات […]

مدیر خانه ریاضیات گفت: شهرداری اصفهان نیز طی سال‌های گذشته از خانه ریاضیات اصفهان حمایت خوبی کرده است.

فروزان خردپژوه مدیرخانه ریاضیات اصفهان در آئین بزرگداشت مریم میرزاخانی که به همت بنیاد مریم و بخش دانشجویی خانه ریاضیات اصفهان در سال بین المللی علوم پایه برای توسعه پایدار و به مناسبت روز زنان در ریاضیات برگزار شد، اظهار کرد: طی دو سال گذشته با شیوع کرونا خانه ریاضیات اصفهان جلسه حضوری نداشته است، اما چندی است دبیران ریاضی متوسطه اول و دوم برنامه‌های حضوری خودشان را آغاز کرده‌اند.

وی تصریح کرد: سالروز تولد مریم میرزاخانی و روز زن و ریاضیات بهانه‌ای شد تا این دورهمی را برگزار کنیم و از حمایت بنیاد مریم در برگزاری این برنامه تشکر می‌کنم.

مدیر خانه ریاضیات اصفهان گفت: خانه ریاضیات اصفهان نیز سعی کرده شرایط آموزشی یکسان را برای بانوان و آقایان فراهم کند.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از اعضای خانه ریاضیات اصفهان که در دوره دانش آموزی و دانشجویی خود با این خانه در ارتباط بودند امروز در سراسر دنیا به تحقیق و تدریس و کار مشغول هستند و افتخار خانه ریاضیات اصفهان محسوب می‌شوند، افزود: خانه‌های ریاضیات در کشور سازمان‌های مردم نهاد علمی محسوب می‌شوند که میزان فعالیت آنها به میزان حمایت از آنها وابسته است.

خردپژوه با بیان اینکه نهادهای علمی زیر نظر معاونت پژوهشی وزارت علوم هستند و مجوزهای لازم از سوی آن‌ها برای این نهادها صادر می‌شود ادامه داد: شهرداری اصفهان نیز طی سال‌های گذشته از خانه ریاضیات اصفهان حمایت خوبی کرده است.

وی با اشاره به تعطیلی چند خانه ریاضیات در کشور به دلیل مشکلات و شرایط سخت اقتصادی و کاهش حمایت‌ها در دوران کرونا اظهار کرد: خوشبختانه خانه ریاضیات اصفهان ظرفیت برگزاری برنامه‌های خود به صورت مجازی طی دو سال گذشته را داشته است و به این دلیل برنامه‌های خانه تا خارج از محدوده شهر اصفهان هم مخاطب پیدا کرد.

مدیر خانه ریاضیات اصفهان با بیان اینکه برنامه امروز هم بنابر درخواست همین مخاطبان به شکل مجازی و زنده قابل مشاهده است، اظهار امیدواری کرد: دانشجویان حضور بیشتری در خانه داشته باشند و خانه نیز از فعالیت‌های بین رشته‌ای حمایت می‌کند.

در ادامه ملیحه یوسف زاده، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان و برنده جایزه مریم میرزاخانی با موضوع «من از ریاضی بیزارم»، مجید سلامت عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با موضوع «کامل بودن تصادفی گراف‌ها» و امیر جعفری عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف و عضو بنیاد مریم میرزاخانی با موضوع «زیباترین قضیه در ریاضیات» دیدگاه‌ها و سخنان خود را برای حاضران ارائه کردند.